TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-03-06 - Rozpoczęły się targi ITB

W środę, 6 marca rozpoczęły się targi ITB Berlin, które potrwają do niedzieli 10 marca 2019 roku. Co znajdzie się w ich programie?

reklama


Podczas konferencji na ITB blisko 400 prelegentów będzie dyskutować o tym, w jaki sposób międzynarodowa branża turystyczna powinna reagować na kryzysy związane z turystyką wyjazdową, zmiany w wymaganiach klientów, zagrożenia związane ze zmianami klimatycznymi oraz nowe formy transportu.

W tym roku oficjalnym krajem partnerskim jest Malezja.

Na targach prezentuje się około 10 000 wystawców z 181 krajów i regionów prezentuje najnowsze produkty i trendy światowej branży turystycznej na światowych targach turystycznych w Berlinie. Ponad 80 procent wystawców pochodzi z zagranicy.Na ubiegłorocznych targach ITB Berlin 83 procent oceniło swoje wyniki biznesowe jako pozytywne. Organizatorzy spodziewają się, że w targach weźmie udział ponad 100.000 odwiedzających, którzy w 26 salach wystawienniczych będą mogli zapoznać się z szeroką ofertą produktów i usług z branży turystycznej.

ITB Berlin po raz kolejny pokazuje, że tradycyjne formaty targów mogą odnieść większy sukces niż kiedykolwiek w epoce cyfrowej. Szybko rozpoznajemy trendy w branży, a jednocześnie dalej rozwijamy istniejące formaty. Dowodem na to jest segment nowych technologii, wycieczek i działań w ITB Berlin 2019. W tym samym czasie nasze targi ewoluowały w kierunku marek globalnych. ITB India jeszcze bardziej wzmocni pozycję ITB jako międzynarodowego rynku dla branży turystycznej - powiedział Christian Goke, CEO Messe Berlin.

Po raz pierwszy targi poświęcają międzynarodową platformę szybko rozwijającemu się segmentowi technologii, turystyki i aktywności (TTA). Zarówno główni gracze, jak i małe start-upy będą mogli zaprezentować swoje innowacyjne produkty podczas pierwszej tego typu imprezy w nowej strefie wystawienniczo-konferencyjnej w Adventure Travel Hall (4.1). Warsztaty i sesje kongresowe w CityCube Berlin i eTravel World w Halach 7.1b i 6.1 dostarczą wiedzy z pierwszej ręki przez trzy dni zarezerwowane dla zwiedzających targi.

Nowością w hali 10.2 jest również Virtual Reality Lab. Od środy 6 marca do piątku 8 marca odbędą się wystawy na temat zastosowań i projektów VR i AR, a także referaty prelegentów z największych firm na ten sam temat. W 2019 roku segment technologii podróżniczych w ITB Berlin będzie większy niż kiedykolwiek wcześniej. W celu zaspokojenia potrzeb tego szybko rozwijającego się segmentu eTravel World wzrósł o 20 procent i po raz pierwszy odbędzie się w trzech sąsiednich halach (6.1, 7.1b i 7.1c.).

Południowo-wschodnia Azja organizuje ceremonię otwarcia i Wielki Finał ITB Berlin z występami artystycznymi typowymi dla tego regionu. W ciągu pięciu dni targów Malezja będzie dostarczać informacji na temat szerokiej gamy produktów podczas różnych sesji, warsztatów oraz na stoisku w hali 26, która powiększyła się o 100 metrów kwadratowych. Spośród innych krajów azjatyckich, Indie i kraje arabskie wyraźnie rozszerzają swoją obecność na targach. W tym drugim przypadku wzrost ten znajduje odzwierciedlenie w ekspozytorach w hali 2.2. Po raz pierwszy w ITB reprezentowany jest Saudyjski Urząd Inwestycyjny (Saudi-Arabian General Investment Authority). Dubaj zwiększył rozmiar swoich ekspozycji. Ich główną atrakcją będzie Expo 2020 Dubaj, które jest reprezentowany na własnym stoisku. Oman, kraj partnerski ITB Berlin 2020, zajmuje większą powierzchnię wystawienniczą niż przed rokiem.

Także Australia podkreśla swoje perspektywy rozwoju na rynku turystycznym, większą powierzchnią wystawienniczą w hali 5.2a. Wśród krajów afrykańskich Egipt i Namibia przyciągają uwagę większymi stoiskami. Kraje Ameryki Południowej i latynoamerykańskie potwierdziły, że wrócą na targi. W targach bierze również udział wielu wystawców z Karaibów, w tym z Curacao, Barbadosu, Belize i Salwadoru. Grenada świętuje swój pierwszy raz od 2015 roku. Peru i Ekwador nieznacznie zwiększyły swoje powierzchnie wystawiennicze, a Wenezuela nawet podwoiła wielkość swojego stoiska. Jeśli chodzi o Stany Zjednoczone, to rezerwacje są na równi z zeszłorocznymi.

JednÄ… z nowoÅ›ci bÄ™dÄ… także stoiska Wyspy Å›w. Heleny, gdzie wygnany zostaÅ‚ Napoleon, Inicjatywy Europejskiej Stolicy Inteligentnej Turystyki, Turismo de Setúbal i Mystic Cruises z Portugalii. RozwijajÄ…ca siÄ™ portugalska branża turystyczna jest gospodarzem imponujÄ…cych wystaw. Ponad 100 wystawców prezentuje swoje produkty na prawie 10 proc. wiÄ™kszej powierzchni wystawienniczej. Luksemburg i Baleary zajmujÄ… również wiÄ™ksze stoiska. Obecnie, wiÄ™ksze niż kiedykolwiek bÄ™dzie stoisko, reprezentacja Rosji.

W tym roku, po raz pierwszy na targach wystawia się znacząca liczba wiodących touroperatorów i biur podróży. Należą do nich Alltours, strona podróżnicza Urlaubsguru, szwajcarski operator luksusowych rejsów wycieczkowych Scenic Luxury Cruises & Tours, Albatros, portal internetowy Kurzurlaub.de oraz producent oprogramowania Durak und Reinhardt GmbH. Teraz na dwóch stoiskach Booking.com zajmuje znacznie większą powierzchnię niż poprzednio. Jako wystawca w segmencie hotelarskim,azjatycka grupa luksusowych hoteli Shangri-La po kilku latach nieobecności ogłosiła swój udział w targach.

Technologia podróżna rośnie o 20 procent

W celu zaspokojenia potrzeb tego szybko rozwijającego się segmentu rynku, eTravel World został powiększony o 20 procent. Było to możliwe dzięki przeniesieniu przez ITB Berlin Convention do innego miejsca. Oprócz hal techniki podróżnej (5.1, 8.1 i 10.1), eTravel World znajduje się w trzech sąsiadujących halach (6.1, 7.b i 7.1c). Rosnąca obecność dostawców systemów płatności podkreśla również rosnące znaczenie technologii turystycznych. Oprócz głównych graczy Wirecard i Concardis, w targach biorą również udział renomowani liderzy rynku, w tym Paypal, Six Payment Services i ECOMMPAY. Pod względem tematycznym segment nowych technologii, wycieczek i aktywności, stanowi pomost pomiędzy technologią podróży a podróżami przygodowymi. W hali 4.1b powstała specjalna powierzchnia wystawiennicza i konferencyjna o powierzchni 500 metrów kwadratowych, gdzie główni gracze i mniejsze startupy mogą zaprezentować swoje innowacyjne produkty ze świata usług turystycznych.

ITB Berlin 2019 - O przyszłości podróży

Rosnąca w ostatnich latach liczba konfliktów związanych z turystyką spowodowała powstanie różnych projektów pilotażowych. W piątek, 8 marca, w City Cube w sali A4/A5, Adam Goldstein, wiceprezes Royal Caribbean Cruises LTD i przyszły prezes Cruise Lines International Association (CLIA) w 2019 r. odpowie na pytania dotyczące wyzwań, przed jakimi stoi światowy przemysł rejsów wycieczkowych w odniesieniu do nadmiernej turystyki i ochrony środowiska. Ponadto, nowy format sesji Deep Dive w ramach ITB Berlin Convention zapewni odwiedzającym możliwość przeprowadzenia z ekspertami dogłębnych dyskusji z ekspertami na temat overtourismu.

Zostaną zaprezentowane najnowsze wyniki badania rynku przeprowadzonego przez ITB Berlin we współpracy z Travelzoo. Badanie zostało zlecone przez ITB Berlin w celu zbadania poglądów podróżników z Europy, Ameryki Północnej i Azji na temat turystyki i ochrony środowiska. Travelzoo odkryło, że 69 procent międzynarodowych turystów uważa ochronę środowiska za bardzo ważny temat. Niemcy (74 procent), Hiszpanie (73 procent), a w szczególności Chińczycy (88 procent) oceniają się bardzo wysoko pod względem świadomości ekologicznej. 54 procent ankietowanych stwierdziło, że w przeszłości byli niezadowoleni z dużej liczby turystów w swoich destynacjach. Ponad połowa ankietowanych (55 procent) stwierdziła, że wybrałaby inne miejsce na wakacje, gdyby były mniej zatłoczone. Wśród chińskich respondentów odsetek ten wyniósł aż 72 procent. Duża część turystów stwierdziła, że byłaby gotowa zapłacić więcej, aby spotkać mniej turystów. 76 procent niemieckich wczasowiczów byłoby skłonnych wydać dodatkowe 100 do 300 euro, a 20 procent zapłaciłoby nawet o 500 euro więcej za tygodniowy wyjazd wakacyjny.

Na ITB odbędzie się także konferencja "Przyszłość mobilności". W środę 6 marca 2019 r. o godz. 16.00 w CityCube, Wolfram Auer, wicedyrektor ds. rozwoju biznesu międzynarodowego, Doppelmayr Seilbahnen GmbH, Stephan Pfeiffer, dyrektor ds. partnerstwa strategicznego i spraw publicznych, ioki (Deutsche Bahn) oraz Christoph Weigler, dyrektor generalny Uber Germany omówią główne zmiany zachodzące w transporcie, mając na uwadze takie koncepcje, jak pojazdy bez kierowcy, modele biznesowe typu ride-sharing, platformy mobilności, elektryczne układy napędowe, minibusy, wypożyczalnie rowerów, kolejki linowe i inne środki transportu.

W piątek, 8 marca, wydarzenia Dnia CSR ITB będą koncentrować się na zmianach klimatu. W swoim przemówieniu inauguracyjnym o godz. 11.00 w CityCube w sali A3, zajmujący się zmianami klimatycznymi prof. dr Schellnhuber, były dyrektor Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem na Klimat, nakreśli obecną sytuację i działania, jakie należy podjąć, aby rozwiązać ten problem. 7 marca o godz. 17:00 w City Cube Club uczestnicy sesji Deep Dive będą mogli dowiedzieć się od Caroline Bremner, kierownika działu badań nad podróżami, Euromonitora, czego można się spodziewać w przyszłych relacjach z Wielką Brytanią, jeśli, jak się tego oczekuje, odbędzie się twardy Brexit. Badania Euromonitora wykazały, że wydatki na turystykę w Wielkiej Brytanii pozostaną w stagnacji.

W branży turystycznej następuje zmiana paradygmatu. Klienci na rynku luksusowym są obecnie mniej zainteresowani bogactwem materialnym, a więcej wartościami niematerialnymi. W dniu 7 marca 2019 r. podczas ITB New Luxury Panel on Marketing & Distribution Day, o godzinie 16:00 w City Cube w pokoju A4/A5, wraz z prof. dr Moniką Imschloss, ekspertem marketingu sensorycznego z Uniwersytetu w Kolonii, szefem kuchni Davidem Kikillusem, Markiem Aeberhardem, właścicielem Luxury Hotel & Spa Management Ltd., dyskutować będą o tym, jak zmieniające się wymagania klientów wpływają na usługi hotelarskie i turystyczne, a także o tym, jaki kształt będą nabierać w przyszłości produkty luksusowe. W dniu 7 marca 2019 r. na ITB Hospitality Tech Forum na eTravel World, nacisk zostanie położony również na zmianę wymagań klientów. W swoim wykładzie zatytułowanym "Beyond Unconventional", Adam Harris, prezes firmy Cloudbeds, opowie o zmianach na rynku.

Przeniesienie ITB Berlin Convention do centrum kongresowego i targowego CityCube stworzyło więcej przestrzeni dla wydarzeń odbywających się w ITB Berlin. Sesje kongresowe i prezentacje międzynarodowych nagród będą nadal odbywać się w hali 7 oraz w Palais am Funkturm.

Turystyka medyczna na całym świecie przeżywa rozkwit

Wysoki popyt ze strony międzynarodowych wystawców na targach ITB Berlin odzwierciedla światowy trend turystyki medycznej. Targi ITB po raz trzeci zapewniają temu rynkowi swoją własną platformę w Pawilonie Turystyki Medycznej w hali 21b. Oprócz programu prezentacji i wykładów, odbędzie się po raz drugi w Pawilonie Turystyki Medycznej Medical Media Lunch. Następnie Medical Travel Quality Alliance (MTQUA) zaprezentuje dziesięć najlepszych na świecie klinik obsługujących turystów medycznych. W weekend European Medical Spa (ESPA) będzie prowadził szereg wykładów na temat naturalnych środków leczniczych z Dolnej Saksonii oraz metod leczenia termicznego z Francji i Bułgarii.

MICE i podróże służbowe rozwijają się

W tym roku MICE i Business Travel zbliżają się do siebie. W środę, 6 marca 2019 r. i 7 marca 2019 r. oba segmenty będą dzielić tę samą przestrzeń odpowiednio po pół dnia w hali 7.1a. Głównym tematem Forum ITB MICE jest "Czynnik ludzki". Forum ITB Business Travel Forum koncentruje się na inteligentnych koncepcjach mobilności w przyszłości.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com