TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2022-07-18 - Prawie 30 proc. skarg zgłaszanych do ECK dotyczyło transportu lotniczego

W II kwartale 2022 Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska otrzymało 1469 zgłoszeń od konsumentów - porównywalna ilość skarg wpłynęła w I kwartale 2022 r.

reklama


Zgłoszenia dotyczyły:



Przykładowe sprawy w okresie kwiecień - czerwiec 2022 r.

Pan MichaÅ‚ z rodzinÄ… zarezerwowaÅ‚ 4 noclegi w Meksyku za poÅ›rednictwem holenderskiego portalu poÅ›redniczÄ…cego. Po dwóch noclegach, podczas nieobecnoÅ›ci konsumentów w hotelu, obsÅ‚uga spakowaÅ‚a ich rzeczy, a pokój wynajęła innym osobom.  Hotel stwierdziÅ‚, że konsumenci z Polski mieli zarezerwowane tylko dwa noclegi. Po wyjaÅ›nieniu wynajmujÄ…cy przyznaÅ‚ siÄ™ do bÅ‚Ä™du, jednak konsument usÅ‚yszaÅ‚, że nie majÄ… wolnych miejsc.
Konsument zgÅ‚osiÅ‚ sprawÄ™ do poÅ›rednika, który obiecaÅ‚ zorganizować alternatywne zakwaterowanie. OkazaÅ‚o siÄ™, że poÅ›rednik popeÅ‚niÅ‚ bÅ‚Ä…d i zarezerwowaÅ‚ pokój na marzec, a nie na luty. ObawiajÄ…c siÄ™ o swoje bezpieczeÅ„stwo, konsumenci musieli spać w wynajÄ™tym samochodzie. Konsument poniósÅ‚ wysokie koszty poÅ‚Ä…czeÅ„ telefonicznych oraz przejazdów w poszukiwaniu alternatywnego noclegu. ZażądaÅ‚ od poÅ›rednika rekompensaty wysokoÅ›ci 272 zÅ‚ (okoÅ‚o 50 euro). PrzedsiÄ™biorca zaoferowaÅ‚ mu jednak 25 euro zwrotu w formie vouchera. Wówczas Pan MichaÅ‚ zgÅ‚osiÅ‚ sprawÄ™ do ECC-Net. DziÄ™ki współpracy ECK Polska i ECK Holandia, konsument odzyskaÅ‚ pieniÄ…dze.


Pan Marek podróżowaÅ‚ z Portugalii do Niemiec. Po wylÄ…dowaniu okazaÅ‚o siÄ™, że jego bagaż nie doleciaÅ‚. Konsument zgÅ‚osiÅ‚ brak walizki na lotnisku w biurze Lost & Found i otrzymaÅ‚ raport PIR. Po trzech dniach bagaż  siÄ™ odnalazÅ‚ i dorÄ™czyÅ‚a mu go firma kurierska. Przy odbiorze konsument zauważyÅ‚, że walizkÄ™ uszkodzono w trakcie przewozu - zgÅ‚osiÅ‚ to od razu kurierowi i sporzÄ…dziÅ‚ protokół szkody. Jeszcze tego samego dnia Pan Marek wysÅ‚aÅ‚ reklamacjÄ™ portugalskiej linii lotniczej doÅ‚Ä…czajÄ…c do niej rachunek za walizkÄ™, raport PIR oraz protokół szkody. Przez miesiÄ…c nie otrzymaÅ‚ odpowiedzi. Wówczas konsument zdecydowaÅ‚ siÄ™ skontaktować z ECK Polska. DziÄ™ki współpracy ECK Polska z ECK Portugalia, Pan Marek uzyskaÅ‚ peÅ‚nÄ… rekompensatÄ™ za walizkÄ™ w kwocie 280 zÅ‚.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com