TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Przedstawiciel linii lotniczych poinformował, że bojkot reklamowy obejmie wszystkie media w tym pisemne oraz społecznościowe. Umowy odnoszące się do kampanii reklamowych nie zostaną naruszone.
reklama
Jak podaje agencja Reuters, tureckie linie lotnicze Turkish Airlines wraz z Turk Telekom wstrzymają reklamę w amerykańskich mediach w odpowiedzi na kryzys w relacjach między USA a Turcją. Decyzja była spowodowana oświadczeniem prezydenta Turcji Recep Tayyip Erdogan, w którym ogłosił, że kraj będzie bojkotować produkty elektroniczne wyprodukowane w USA. Jest to swego rodzaju odwet za nasilający się konflikt dyplomatyczny z administracją prezydenta Trumpa. Kryzys tureckiej liry może obić się również na portfelach Polaków o czym pisano w Czy spadek tureckiej liry powinien cieszyć polskich turystów?.
Jako Turkish Airlines stajemy po stronie naszego państwa i naszych ludzi - napisał na Twitterze starszy wiceprezes ds. relacji z mediami Yahya Ustun. Tweet został oznaczony hashtagiem #ABDyeReklamVerme, co oznacza "nie reklamuj się w USA". Podobną wiadomość na Twitterze przekazał Hamdi Ates, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Turk Telekom.
Obecnie głównym przedmiotem napięć między tymi dwoma krajami jest proces przed tureckim sądem amerykańskiego proboszcza Andrew Brunsona, który jest oskarżony o pomoc grupie Ankara. Miał on być wykorzystany do wywarcia nacisku na USA i przeprowadzenia ekstradycji tureckiego duchownego Fethullaha Gulena. Erdogan przystaje, że to duchowny był odpowiedzialny za nieudany zamachu stanu w 2016 roku.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami