TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Firmy z sektora turystycznego wydają rocznie 74,5 mld USD na zarządzanie płatnościami. Z nowego badania przeprowadzonego przez PYMNTS na zlecenie Amadeus wynika, że branża turystyczna chętnie wprowadza innowacje w płatnościach w celu zapewnienia bardziej spersonalizowanej obsługi i ograniczenia kosztów.
reklama
Innowacje w dziedzinie płatności nabierają tempa. W latach 2008-2016 w branży technologii finansowych (tzw. fintech) powstało przeszło 5000 firm, które przyciągnęły ponad 60 mld USD kapitału. Pomogło to wprowadzić szereg innowacji w dziedzinach takich jak: płatności zbliżeniowe i zabezpieczone kryptograficznie waluty cyfrowe do natychmiastowych płatności. Badanie przeprowadzone przez PYMNTS pokazuje, że branża turystyczna jest już gotowa na wejście w nową erę obsługi płatności.
W ramach badania przeprowadzono 78 rozmów z kierownikami ds. płatności pracującymi w hotelach, liniach lotniczych i u pośredników turystycznych. Wynika z nich, że istnieje coraz większa potrzeba innowacji w płatnościach. Ponad 95% respondentów planuje wprowadzenie w najbliższej przyszłości nowych rozwiązań płatniczych, a 14% chce wdrożyć "wiele takich rozwiązań". Wyjście naprzeciw potrzebom klientów oraz zapewnienie im bardziej indywidualnej obsługi to zdaniem respondentów główne czynniki napędzające innowacje.
Pomimo tych obiecujących perspektyw kierownicy ds. płatności za usługi turystyczne wskazują na dużą złożoność, jako barierę dla innowacji. Aż 85% firm odnotowało wzrost liczby akceptowanych metod płatności w ostatnich pięciu latach. Respondenci przyjmują średnio płatności realizowane za pomocą 9 metod, a w ostatnich kilku latach firmy dodały przeciętnie 3 nowe sposoby. Analogicznie, zdecydowana większość biur podróży (ponad 80%) współpracuje z 3-10 różnymi dostawcami usług płatniczych, co jeszcze bardziej zwiększa złożoność.
Branża turystyczna ma bardziej globalny charakter niż jakakolwiek inna. Wymaga zatem metod płatności dostosowanych do potrzeb klientów z różnych części świata oraz zgodności z lokalnymi przepisami prawa. Pomimo tych wyzwań jest jasne, że bardziej spersonalizowana obsługa klienta oraz innowacyjne rozwiązania płatnicze mogą zapewnić firmom działającym w branży przewagę nad konkurencją- mówi Tompkins.
Z badania wynika również, że firmy z branży turystycznej wydają średnio 5,3% swoich przychodów na zarządzanie płatnościami, w tym opłaty dla dostawców usług i inne koszty pośrednie. W skali całej branży chodzi o kolosalną sumę 74,5 mld USD. Mniejsze firmy płacą zdecydowanie wyższe prowizje. W przypadku firm osiągających przychody do 15 mln USD prowizje te stanowią 7,5% przychodu. Dla porównania biura podróży generujące ponad 1 mld USD przychodu rocznie, płacą 3,8%.
Badanie zostało zrealizowane przez portal PYMNTS w pierwszej połowie 2018 r. Rozmowy telefoniczne przeprowadzono z 78 kierownikami ds. płatności pracującymi w liniach lotniczych (9), hotelach (41) i u pośredników turystycznych (28). Respondenci pochodzili z przedsiębiorstw różnej wielkości, z których ponad 60% generuje przychody rzędu ponad 100 mln USD rocznie. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Amadeus Payments, która obsługuje płatności o wartości ponad 117 mld USD rocznie dla ponad 1000 biur podróży.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami