TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-08-01 - Branża turystyczna wchodzi w nową erę obsługi płatności

Firmy z sektora turystycznego wydajÄ… rocznie 74,5 mld USD na zarzÄ…dzanie pÅ‚atnoÅ›ciami. Z nowego badania przeprowadzonego przez PYMNTS na zlecenie Amadeus wynika, że branża turystyczna chÄ™tnie wprowadza innowacje w pÅ‚atnoÅ›ciach w celu zapewnienia bardziej spersonalizowanej obsÅ‚ugi i ograniczenia kosztów.

reklama


Innowacje w dziedzinie płatności nabierają tempa. W latach 2008-2016 w branży technologii finansowych (tzw. fintech) powstało przeszło 5000 firm, które przyciągnęły ponad 60 mld USD kapitału. Pomogło to wprowadzić szereg innowacji w dziedzinach takich jak: płatności zbliżeniowe i zabezpieczone kryptograficznie waluty cyfrowe do natychmiastowych płatności. Badanie przeprowadzone przez PYMNTS pokazuje, że branża turystyczna jest już gotowa na wejście w nową erę obsługi płatności.

W ramach badania przeprowadzono 78 rozmów z kierownikami ds. pÅ‚atnoÅ›ci pracujÄ…cymi w hotelach, liniach lotniczych i u poÅ›redników turystycznych. Wynika z nich, że istnieje coraz wiÄ™ksza potrzeba innowacji w pÅ‚atnoÅ›ciach. Ponad 95% respondentów planuje wprowadzenie w najbliższej przyszÅ‚oÅ›ci nowych rozwiÄ…zaÅ„ pÅ‚atniczych, a 14% chce wdrożyć "wiele takich rozwiÄ…zaÅ„". WyjÅ›cie naprzeciw potrzebom klientów oraz zapewnienie im bardziej indywidualnej obsÅ‚ugi to zdaniem respondentów główne czynniki napÄ™dzajÄ…ce innowacje.

Pomimo tych obiecujÄ…cych perspektyw kierownicy ds. pÅ‚atnoÅ›ci za usÅ‚ugi turystyczne wskazujÄ… na dużą zÅ‚ożoność, jako barierÄ™ dla innowacji. Aż 85% firm odnotowaÅ‚o wzrost liczby akceptowanych metod pÅ‚atnoÅ›ci w ostatnich piÄ™ciu latach. Respondenci przyjmujÄ… Å›rednio pÅ‚atnoÅ›ci realizowane za pomocÄ… 9 metod, a w ostatnich kilku latach firmy dodaÅ‚y przeciÄ™tnie 3 nowe sposoby. Analogicznie, zdecydowana wiÄ™kszość biur podróży (ponad 80%) współpracuje z 3-10 różnymi dostawcami usÅ‚ug pÅ‚atniczych, co jeszcze bardziej zwiÄ™ksza zÅ‚ożoność.

Branża turystyczna ma bardziej globalny charakter niż jakakolwiek inna. Wymaga zatem metod płatności dostosowanych do potrzeb klientów z różnych części świata oraz zgodności z lokalnymi przepisami prawa. Pomimo tych wyzwań jest jasne, że bardziej spersonalizowana obsługa klienta oraz innowacyjne rozwiązania płatnicze mogą zapewnić firmom działającym w branży przewagę nad konkurencją- mówi Tompkins.

Z badania wynika również, że firmy z branży turystycznej wydają średnio 5,3% swoich przychodów na zarządzanie płatnościami, w tym opłaty dla dostawców usług i inne koszty pośrednie. W skali całej branży chodzi o kolosalną sumę 74,5 mld USD. Mniejsze firmy płacą zdecydowanie wyższe prowizje. W przypadku firm osiągających przychody do 15 mln USD prowizje te stanowią 7,5% przychodu. Dla porównania biura podróży generujące ponad 1 mld USD przychodu rocznie, płacą 3,8%.

Badanie zostaÅ‚o zrealizowane przez portal PYMNTS w pierwszej poÅ‚owie 2018 r. Rozmowy telefoniczne przeprowadzono z 78 kierownikami ds. pÅ‚atnoÅ›ci pracujÄ…cymi w liniach lotniczych (9), hotelach (41) i u poÅ›redników turystycznych (28). Respondenci pochodzili z przedsiÄ™biorstw różnej wielkoÅ›ci, z których ponad 60% generuje przychody rzÄ™du ponad 100 mln USD rocznie. Badanie zostaÅ‚o przeprowadzone na zlecenie firmy Amadeus Payments, która obsÅ‚uguje pÅ‚atnoÅ›ci o wartoÅ›ci ponad 117 mld USD rocznie dla ponad 1000 biur podróży.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com