TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2020-04-06 - Accor tworzy fundusz pomocowy dla hotelarzy

Z myślą o wparciu pracowników i właścicieli hoteli w trudnym czasie Grupa Accor. stworzyła specjalny fundusz "ALL Heartist Fund", do którego trafi 25 proc. dywidendy, czyli blisko 70 mln Euro. Grupa i akcjonariusze chcą w ten sposób wesprzeć działania zmierzające do rozwiązania kryzysu, spowodowanego pandemią COVID19 i pomóc w planowaniu przyszłości.

reklama


Obowiązujące od kilku tygodni ograniczenia w podróżowaniu i przemieszczaniu się wpłynęły na funkcjonowanie branży hotelarskiej, a także wielu obiektów związanych z jej działalnością, m.in. z sektora gastronomicznego i rozrywkowego. Obecnie ponad połowa hoteli należących do sieci Accor na całym świecie jest zamknięta.

W zwiÄ…zku z globalnÄ… pandemiÄ…, jako uzupeÅ‚nienie realizowanych do tej pory dziaÅ‚aÅ„, Rada Dyrektorów Grupy Accor postanowiÅ‚a wycofać propozycjÄ™ wypÅ‚aty dywidend w wysokoÅ›ci 280 mln Euro. Po konsultacjach z głównymi akcjonariuszami - JinJiang International, Qatar Investment Authority, Kingdom Holding Company i Harris Associates - Grupa zdecydowaÅ‚a przeznaczyć 25 proc. wspomnianej kwoty (70 mln Euro) na stworzenie "All Heartist Fund", czyli funduszu specjalnego przeznaczenia powoÅ‚anego w zwiÄ…zku z globalnÄ… pandemiÄ… COVID-19. JednoczeÅ›nie czÅ‚onkowie zarzÄ…du Grupy podjÄ™li decyzje o obniżeniu swoich opÅ‚at za uczestnictwo o 20 proc. na rzecz powoÅ‚anego funduszu, z 25 proc. przekazanymi przez Sébastiena Bazin, prezesa i dyrektora generalnego Accor.

W ramach "ALL Heartist Fund" Grupa Accor, zatrudniająca 300 tys. osób, zobowiązuje się pokryć koszty leczenia choroby COVID-19 pracownikom nieposiadającym ubezpieczenia zdrowotnego. Pomoc otrzymają także będący w trudnej sytuacji finansowej: pracownicy przebywający na tymczasowym zwolnieniu i właściciele hoteli - przy zastrzeżeniu, że każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie. Ponadto Grupa będzie dalej rozwijać i inicjatywy solidarnościowe mające na celu wsparcie pracowników służby zdrowia i organizacji non-profit.

Pierwsze działania w związku z rozwojem kryzysowej sytuacji na całym świecie Grupa wdrożyła w lutym. Obejmowały one zakaz podróży służbowych dla wszystkich pracowników, skrócenie wymiaru pracy lub wprowadzeniu urlopów dla 75 proc. zespołów z centrali w II kwartale 2020, a także zamrożenie zatrudnienia. Wprowadzone zmiany pozwoliły na zmniejszenie ogólnych i administracyjnych kosztów o co najmniej 60 mln euro. Jednocześnie Grupa zrewidowała plan inwestycyjny na bieżący rok, zmniejszając nakłady inwestycyjne o 60 mln Euro, dostosowując wszystkie inne koszty do zmniejszonych przychodów.

Wprowadzenie i wdrożenie strategii zmiany formy działalności na działalność serwisową (tzw. "asset light"), a także zabezpieczanie środków pieniężnych pozwoliło na utrzymanie silnego bilansu całej Grupy. Obecnie sieć dysponuje gotówką w wysokości 2,5 mld Euro i niewykorzystanym odnawialnym kredytem 1,2 mld Euro. Niepewność dotycząca czasu trwania pandemii i wiążącego się z nim kryzysu może odbić się na rocznych wynikach finansowych sieci, jednak zdaniem Grupy nie wpłynie w długoterminowej perspektywie na pracowników, właścicieli i akcjonariuszy Accor.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com