TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2020-04-17 - Zaczekamy na turystów i będziemy gotowi na ich przyjęcie

#CityWillWait to wspólne hasło, pod którym cztery metropolitalne organizacje turystyczne w Gdańsku, Warszawie, Poznaniu i Łodzi zainicjowały aktywne działania związane z przeciwstawianiem się negatywnym skutkom kryzysu wywołanego przez obecną pandemię koronawirusa. Działania pod hasłem #CityWillWait koncentrują się na promocji miast w sferze on-line. Do akcji już przyłączył się Lublin, a i kolejne miasta wyrażają zainteresowanie.

reklama


Światowa Organizacja Turystyki szacuje, że światowa branża turystyczna może stracić od 30 do 50 miliardów dolarów z powodu kryzysu zdrowotnego i gospodarczego wywołanego pandemią koronawirusa SARS-CoV 2. To turystyczne trzęsienie ziemi nie ominęło Polski, dlatego organizacje turystyczne działające w Gdańsku, Warszawie, Poznaniu i Łodzi podjęły wspólne działania mające na celu przeciwdziałanie skutkom postępującego kryzysu.

Jednym z przedsięwzięć jest wspólna kampania, która jest realizowana poprzez kanały on-line organizacji turystycznych (social media i portale turystyczne) oraz podmiotów członkowskich organizacji. Założeniem działań kampanijnych jest podtrzymanie zainteresowania podróżami wśród odbiorców stron i fanpage y oraz zaproszenie ich do miast po zniesieniu obowiązujących obecnie ograniczeń w podróżowaniu.

W akcji promowane są przede wszystkim produkty turystyczne i atrakcje zrzeszone w miejskich lokalnych organizacjach turystycznych, takie jak: muzea, instytucje kultury, hotele i obiekty noclegowe, parki rozrywki, centra handlowe, galerie sztuki czy wydarzenia. Nie zabrakło jednak także zachęt do odkrywania miast online za pomocą wirtualnych spacerów, panoram, gier miejskich.

Akcja rozpoczęła w połowie marca Gdańska Organizacja Turystyczna pod hasłem #GdanskWillWait. Inicjatywa i hasło zostały następnie rozszerzone na kolejne miasta. Tym samym do kampanii przystąpiły organizacje w Warszawie, Poznaniu i Łodzi. Do tej pory cztery miasta opublikowały w jej ramach 56 postów postów na Facebooku i Instagramie, które dotarły do 700 tysięcy odbiorców. Kampania #CityWillWait jest formułą otwartą, co oznacza, że w każdej chwili działania mogą zostać poszerzone o kolejne polskie miasta. Właśnie dołącza do niej miasto Lublin, a współudział zadeklarował także Toruń.

Kampania to również swego rodzaju obietnica dla turystów, że miasta będą przygotowane na ich goszczenie po okresie epidemii. O sile przekazu może również stanowić fakt, że cztery organizacje turystyczne zrzeszają w sumie około 500 podmiotów działających w branży turystycznej.
Koronawirus oraz związany z nim kryzys gospodarczy są z pewnością ogromnym wyzwaniem dla polskiej branży turystycznej, być może największym w historii polskiej turystyki.

Bardzo cieszymy się, że tak wielu turystów odwiedza każdego roku Gdańsk i inne polskie miasta. Jednak zawsze ich zdrowie i bezpieczeństwo są dla nas najważniejsze. Dlatego Gdańska Organizacja Turystyczna zainicjowała akcję #CityWillWait". Chcemy, aby goście chętnie nas odwiedzali, ale dopiero wówczas, kiedy obecna sytuacja się uspokoi i wszyscy znów będziemy bezpieczni. Gdańsk może poczekać jeszcze trochę na turystów. W końcu ma ponad 1000 lat. - skomentował Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

Jako miejskie LOTy współpracujemy ze sobą już od dłuższego czasu, ale po raz pierwszy zjednoczyliśmy siły tak mocno. To, co najważniejsze w tej akcji, to wsparcie, jakie sobie wzajemnie dajemy, ale też akt solidarności z każdym, kto znalazł się w tej sytuacji. Warszawa jako miasto na przełomie lat przeszła już niejedno i chcieliśmy naszym przekazem przypomnieć o jej magicznej sile odradzania się i dodać motywacji do działania pozostałym - dodaje Barbara Tutak, prezes Warszawskiej Organizacji Turystycznej.

Chcielibyśmy pokazać, że w momencie, gdy z powodu koronawirusa nie możemy Gości zaprosić na realne zwiedzanie, to jednak będziemy cierpliwie czekać. Łódź jako miasto ma już prawie 600 lat, z czego blisko 200 lat przypada na czas intensywnego rozwoju miasta przemysłowego, co stanowi dzisiaj nasz wyróżnik i powód do dumy. Jak tylko kryzys się skończy, turyści ponownie będą w naszych miastach bardzo mile widziani - skomentował Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej.

Kluczem akcji jest współpraca, zarówno lokalnie, z branżą turystyczną, która przeżywa kryzys, ale także z innymi miastami. #WeWillWait to jednak nie tylko kampania wizerunkowa, ale także pretekst do wymiany doświadczeń i zainicjowania wspólnych działań w przyszłości. To wreszcie sposób w jaki komunikujemy dziś nowe terminy przekładanych konferencji i kongresów, co jest dobrze odbierane przez organizatorów i uczestników, bo w tym trudnym czasie daje nadzieję na powrót do czerpania radości ze spotkań. - wskazał Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com