TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Na podstawie doniesienia klienta Prokuratura Rejonowa w Warszawie sprawdza, czy upadłe biuro podróży Neckermann oszukało klientów. Na razie są to czynności sprawdzające.
reklama
Rzecznik prokuratury Łukasz Łapczyński podał, że zawiadomienie w tej sprawie złożył jeden z warszawskich adwokatów w niedzielę do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota. Jego istotą jest wskazanie, że przedstawiciele Neckermann sp. z o.o. w Warszawie wydając 23 września w imieniu spółki komunikat o realizacji wyjazdów zgodnie z planem, wprowadzali w błąd co do kondycji finansowej spółki. Zatem wszyscy, którzy między ubiegłym poniedziałkiem, a środą zawarli z tym biurem umowy o podróże turystyczne zrobili nie będąc świadomi prawdziwej sytuacji spółki. Bezpośrednim powodem powyższych działań jest ogłoszenie w dniu 23 września 2019 r. upadłości przez Thomas Cook PLC, a w konsekwencji także ogłoszenie w dniu 25 września 2019 r. upadłości spółki Thomas Cook GMBH, właściciela 100 % udziałów w Neckermann Polska.
Nie znamy dokładnej sytuacji Neckermanna, ale spekulując na podstawie już znanych faktów, można przypuszczać, że zgłoszenie jest efektem wściekłości klienta. Klient będąc prawnikiem, mógł uznać, że sytuacja spółki, która transferowała do swojej spółki nadrzędnej środki na płatności, jest praktycznie nie do uratowania i zarząd spółki powinien to powiedzieć od razu. Bowiem taki optymalizacje wykonuje się, aby umożliwić tanie finansowanie centrali na przedłużonych terminach płatności dla dostawców. W przypadku upadku centrali takiej struktury, ewentualne środki stają się częścią masy spadkowej i często okazuje się, że zostały "przejedzone" lub są na tyle długo zamrożone, że spółkom-córkom i dostawcom grodzi bankructwo (syndyk lub inny zarządca przymusowy kieruje się zupełnie innymi wytycznymi niż realia biznesowe i musi zbierać wszystkich poszkodowanych).
Co zrobić, jeśli my lub nasz klient zawarliśmy lub kontynuowaliśmy umowę wierząc w zapewnienie zarządu spółki? Warto rozważyć wizytę u prawnika i zgłoszenie się również jako poszkodowany, jako, że w przypadku celowego wprowadzenia w błąd co do kondycji spółki zarząd ponosi także osobistą odpowiedzialność za wyrządzone szkody.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami