TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Czeski przewoźnik Leo Express wystąpił do Urzędu Transportu Kolejowego o zgodę na przejazdy z Pragi do Terespola. I zgodę dostał, ale na możliwie złych warunkach.
reklama
Przewoźnik wystąpił o zgodę na kursy międzynarodowe w ilości 4ch dziennie, prowadzące w Polsce przez przystanki: Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice Ligota, Katowice, Sosnowiec Główny, Dąbrowa Górnicza, Zawiercie, Włoszczowa Północ, Opoczno Południe, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Łuków oraz Terespol.
Dostęp do połączenia został przyznany na 5 lat zgodnie z wnioskiem. Choć decyzja UTK jest pozytywna, jednak największym problemem dla przewoźnika będzie fakt, iż według niej powinien wykonywać połączenia we wnioskowanej ilości i pełnej relacji, bez możliwości odstępstw (poza okolicznościami na które przewoźnik nie ma wpływu). Prawnicy Leo Express weryfikują decyzję, ale słowa Ignacego Góry, prezesa Urzędu Transportu Kolejowego - Zwiększenie konkurencyjności na torach powinno służyć przede wszystkim pasażerom - brzmią jak kpina. Nawet miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne zmieniają częstotliwości przewozów w miastach, a tutaj UTK wydał decyzję żądającą stałej liczby przewozów na trasie międzynarodowej wyraźnie broniąc interesów PKP na trasie Śląsk-Warszawa kosztem pasażerów.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami