TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-05-09 - Nowe technologie pomogÄ… organizacjom turystycznym

Nowe portale z promocjami, oferty "last minute", pojawienie się tanich linii lotniczych i wzrost gospodarczy na rynkach wschodzących wszystko to sprawia, że osoby planujące podróże mają dziś znacznie większy wybór.

reklama


Klienci zyskali nowe możliwości i narzędzia, a konkurujące ze sobą firmy działają dużo efektywniej. W rezultacie proces planowania podróży jest w trakcie wielkich zmian. Tradycyjne kierunki podróży rywalizują z lokalizacjami, które jeszcze niedawno nie stanowiły dla nich konkurencji. Organizacje wyspecjalizowane w marketingu kierunków podróży muszą ciężko pracować, aby zachęcić gości do przyjazdu.

Organizacje DMO (np. Polska Organizacja Turystyczna) odgrywają ważną rolę w branży turystycznej. Wzbudzają zainteresowanie klientów tradycyjnymi i nowymi kierunkami podróży na całym świecie oraz przyczyniają się do wzrostu gospodarczego w swoich krajach poprzez rozwój turystyki. Muszą jednak dostosowywać się do zmian na rynku, podobnie jak wszyscy jego uczestnicy.

Dzięki coraz bardziej zaawansowanym metodom analitycznym, w tym narzędziom do inteligentnej analizy danych, organizacje DMO zyskały nowe sposoby przyciągania uwagi klientów. Choć mają oni dziś praktycznie nieograniczony wybór kierunków podróży, można ich zainspirować, a tym samym rozwijać turystykę przyjazdową, dzięki znajomości trendów i intencji.

W nowym raporcie przygotowanym przez Amadeus, pt. Smart decisions for smart destinations using big data ("Inteligentne podejmowanie decyzji dotyczÄ…cych kierunków podróży z wykorzystaniem analizy wielkich zbiorów danych"), który nawiÄ…zuje do ubiegÅ‚orocznego dokumentu pt. Defining the future of travel through intelligence ("Wyznaczanie przyszÅ‚oÅ›ci branży turystycznej poprzez inteligentnÄ… analizÄ™ danych") analitycy z Amadeusa objaÅ›niajÄ…, w jaki sposób organizacje turystyczne mogÄ… wykorzystać zaawansowane metody analityczne. Zawarte w tym dokumencie opinie specjalistów branżowych pokazujÄ… możliwoÅ›ci wykorzystania danych przez DMO w celu wprowadzania innowacji i wyznaczania nowych standardów na rynku oraz testowania pomysłów, które skutecznie przyciÄ…gnÄ… klientów.

Dziś organizacje DMO mają dostęp do ogromnych ilości danych, na podstawie których mogą uzyskiwać informacje pomocne w rozwoju działalności.
Biorąc pod uwagę popularne trendy, takie jak chęć doświadczenia "autentycznego" lokalnego życia czy łączenie podróży służbowych z wypoczynkiem, organizacje, zdaniem autorów raportu, powinny dziś dogłębniej analizować przyczyny, dla których klienci wybierają określone kierunki podróży. Wzorce pogodowe lub imprezy sportowe również mają wpływ na liczbę rezerwowanych biletów. Dostęp do historycznych danych dotyczących rezerwacji może pomóc w określaniu sezonowych trendów i odkrywaniu nowych możliwości przyciągania turystów.

PojawiÅ‚y siÄ™ nowe technologie, które umożliwiajÄ… wykorzystanie bieżących i historycznych danych w celu wyznaczania trendów odwiedzin wedÅ‚ug pochodzenia goÅ›ci oraz prognozowania zachowaÅ„ podróżnych. WiedzÄ…c, skÄ…d przybywajÄ… i czego oczekujÄ… turyÅ›ci, organizacje DMO mogÄ… opracowywać bardziej efektywne kampanie marketingowe, a nastÄ™pnie korygować je na podstawie oceny rezultatów.

DostÄ™p do wiarygodnych i aktualnych informacji na temat konkurencji uÅ‚atwia organizacjom DMO doskonalenie swoich strategii oraz skuteczniejsze konkurowanie o uwagÄ™ klientów w odpowiednim miejscu i czasie.

Być może najwiÄ™kszÄ… korzyÅ›ciÄ… z analizy danych jest możliwość wykrywania korelacji miÄ™dzy dziaÅ‚aniami i ich rezultatami. W przeszÅ‚oÅ›ci specjaliÅ›ci ds. marketingu kierunków podróży musieli polegać na abstrakcyjnych wskaźnikach, takich jak liczba próśb o przysÅ‚anie broszur czy odwiedzin w serwisie WWW, które nie miaÅ‚y bezpoÅ›redniego zwiÄ…zku z faktycznymi podróżami. DziÅ› można sprawdzić, kto szuka informacji o danym kierunku podróży (lub kierunku konkurencyjnym) i przeprowadzić ukierunkowanÄ… kampaniÄ™ przed rezerwacjÄ… biletów, a nastÄ™pnie zbadać wpÅ‚yw kampanii na wzrost liczby goÅ›ci.

Dostęp do danych otwiera przed organizacjami DMO duże możliwości w zakresie komunikowania się z podróżującymi. Za pomocą nowoczesnych technologii dane można przekształcić w użyteczne informacje, które zachęcą klientów do wyboru określonych kierunków podróży.

Więcej na ten temat można przeczytać w raporcie dostępnym do pobrania ze strony www.amadeus.com



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com