TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Na mocy unijnego rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw Komisja Europejska zatwierdziła plany przejęcia brytyjskiego regionalnego przewoźnika lotniczego Flybe przez Connect Airways - konsorcjum stworzone przez Virgin Atlantic, Stobart Aviation i Cyrus. Decyzja jest uzależniona od pełnego przestrzegania zobowiązań zaproponowanych przez Connect Airways.
reklama
Komisja zbadała wpływ proponowanej transakcji na rynek transportu lotniczego pasażerów na trasach z brytyjskich portów lotniczych do innych europejskich portów lotniczych, jak również na niektóre trasy wewnątrz Wielkiej Brytanii.
W wyniku przeprowadzonego przez Komisję postępowania wyjaśniającego ustalono, że transakcja, zgodnie z pierwotnym zgłoszeniem, doprowadziłaby do powstania quasi-monopolu na dwóch bezpośrednich trasach europejskich, mianowicie Birmingham - Amsterdam i Birmingham - Paryż.
Taka sytuacja quasi-monopolistyczna wynikałaby z przejęcia przez Air France-KLM pośredniej kontroli nad Flybe poprzez wspólną kontrolę nad Virgin Atlantic. W lutym 2019 r. Komisja zatwierdziła wspólne przejęcie spółki Virgin Atlantic przez Air France-KLM, Delta i grupę Virgin. Komisja zauważyła również, że wejście konkurentów na te trasy byłoby trudne ze względu na zatłoczenie zarówno lotniska Schiphol, jak i Paris Charles de Gaulle.
Komisja zbadała również wpływ transakcji na kilka innych rynków, takich jak pasażerski transport lotniczy do/z portu lotniczego Schiphol w Amsterdamie, usługi transportu lotniczego towarów, usługi obsługi naziemnej lub usługi związane z infrastrukturą portu lotniczego, ale nie znalazła problemów w zakresie konkurencji w żadnym z tych rynków.
W celu rozwiązania problemów w zakresie konkurencji określonych przez Komisję w odniesieniu do tras Birmingham - Amsterdam i Birmingham - Paryż, Connect Airways zobowiązał się do udostępnienia pięciu par slotów w porcie lotniczym Schiphol w Amsterdamie oraz trzech par slotów w porcie lotniczym Charles de Gaulle w Paryżu. Zgodnie z zaproponowanymi zobowiązaniami przydziały czasu na start lub lądowanie zostaną udostępnione konkurencyjnym liniom lotniczym, które chcą obsługiwać trasy Birmingham - Amsterdam i Birmingham - Paryż.
Zdaniem Komisji, zobowiązania te w pełni rozwiązują problemy w zakresie konkurencji, w związku z nabyciem przez Connect Airways spółki Flybe. Komisja stwierdziła zatem, że proponowana transakcja, zmieniona ostatecznymi zobowiązaniami, nie budzi już obaw dotyczących naruszenia zasad konkurencji. Niniejsza decyzja jest uzależniona od pełnego przestrzegania zobowiązań.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami