TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wizz Air przedstawił prognozę wyników finansowych za rok obrotowy zakończony 31 marca 2020 r.
reklama
Wizz Air ogłasza, że spodziewa się osiągnąć zysk netto w wysokości 350-355 mln euro.
Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami, w marcu 2020 r. ruch w Wizz Air spadł o 34% w stosunku do roku poprzedniego. Obecnie Wizz Air eksploatuje 3% swoich samolotów.
Jednakże, w wyniku epidemii COVID-19 i zgodnie ze standardami MSSF, Wizz Air wykaże w IV kwartale nadzwyczajne straty w wysokości 70-80 mln EUR, w szczególności związane ze stratami hedgingowymi za miesiące od marca do maja 2020 roku. W rezultacie Wizz Air spodziewa się wykazać ustawowy zysk netto w wysokości 270-280 mln EUR za rok finansowy 2020.
W tym momencie Wizz Air nie jest w stanie przedstawić wytycznych na rok zakończony 31 marca 2021 r. Spółka posiada płynność finansową z 1,5 mld euro gotówki na koniec marca 2020 r.
Od momentu wybuchu koronawirusa Wizz Air współpracuje z różnymi rządami, oferując loty repatriacyjne w Europie, Azji Środkowej, Afryce Północnej i Ameryce Północnej. Spółka obsługiwała również szereg lotów między Chinami a Węgrami w celu dostarczenia materiałów medycznych, przy czym większość zamówień pochodziła od rządu węgierskiego.
W perspektywie krótkoterminowej Spółka nadal aktywnie dostosowuje zdolności przewozowe do warunków rynkowych i w miarę pojawiających się możliwości dokonuje przeglądu alokacji samolotów na poszczególnych rynkach. W miarę normalizacji rynków, Wizz Air oczekuje, że w pełni utrzyma swoje plany zwiększenia zdolności produkcyjnych średnio o 15% rocznie. Ponadto firma potwierdza, że rozpoczęcie działalności przez Wizz Air Abu Zabi postępuje zgodnie z początkowym harmonogramem.
Wprowadzono szereg dalszych środków w zakresie kosztów i płynności, aby złagodzić skutki finansowe pandemii. Wizz Air współpracuje z dostawcami w celu obniżenia zakontraktowanych stawek i poprawy warunków płatności. Ponadto, Spółka potwierdza, że do końca roku obrotowefo 2023, w miarę wygasania istniejących umów leasingu, stopniowo zwróci 32 starsze samoloty.
Spółka zapowiada zwolnienie 1 000 osób, co oznacza redukcję zatrudnienia o 19%. Dodatkowe środki związane z urlopem pracowniczym również zostały i zostaną podjęte w krótkim okresie, co jest konieczne ze względu na ograniczenia w podróżowaniu spowodowane pandemią COVID-19. Ogłoszono również, że przez cały rok obrotowy 2021 wynagrodzenia Dyrektora Generalnego, Zarządu i wszystkich wyższych urzędników zostaną obniżone o 22%, natomiast wynagrodzenia pilotów, personelu pokładowego i biurowego zostaną obniżone średnio o 14%.
Przede wszystkim chciałbym podziękować naszym ludziom za ich ogromne wsparcie dla pasażerów i społeczności we wszystkich krajach w tych bezprecedensowych czasach. Z wdzięcznością i determinacją podjęli oni wyzwania stojące przed Wizz Air i branżą, szczególnie jeśli chodzi o wykonywanie lotów repatriacyjnych dla obywateli uwięzionych przez COVID-19 na całym świecie i dostarczanie kluczowych artykułów medycznych, aby pomóc naszym krajom, społecznościom opiekunów i ich pacjentom. Podjęliśmy różne inicjatywy mające na celu ochronę pozycji Spółki w sposób kontrolowany w czasie pandemii COVID-19 oraz dokonujemy przeglądu konkurencyjności i alokacji aktywów Spółki. Pracujemy również nad dalszą poprawą naszej pozycji strategicznej, kosztowej i gotówkowej w następstwie tego kryzysu, aby zapewnić realizację naszego długoterminowego celu wzrostu. Firma oczekuje, że w nadchodzących latach zapewni znaczącą wartość dla akcjonariuszy, korzyści środowiskowe i możliwości zatrudnienia. - komentuje dyrektor generalny przewoźnika, József Varadi.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami