TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Grupa Accor opublikowała wyniki za 2023 rok.
reklama
Grupa hotelowa zanotowała przychód 5,056 miliarda euro, co oznacza wzrost o 18% LFL (like-for-like) w stosunku rok do roku. Zysk netto wyniósł 633 mln euro.
Jak podkreÅ›la Sébastien Bazin, Chairman and CEO Accor, rekordowe wyniki grupy z poziomem EBITDA po raz pierwszy w historii przekraczajÄ…cym 1 mld euro to zasÅ‚uga wszystkich zespołów. Na polskim rynku grupa odnotowaÅ‚a stabilny wzrost, szykujÄ…c otwarcie pierwszych hoteli Mövenpick w 2024 roku.
W ubiegłym roku Accor odnotował solidny popyt na usługi hotelowe, co przełożyło się na ustanowienie nowych rekordów względem wyników operacyjnych i finansowych. Dzięki temu wszystkie regiony i segmenty marek odnotowały silny wzrost w porównaniu z 2022, gdy branża hotelarska wciąż stabilizowała się po okresie pandemii. Tym samym grupa osiągnęła bądź przekroczyła wszystkie wskaźniki wydajności uwzględnione w prognozie na 2023, co pozwoliło grupie po raz pierwszy w historii osiągnąć wskaźnik EBITDA przekraczający 1 mld euro. W przełożeniu na marki Accor, wynik rozkłada się na 17% wzrost w dywizji Premium, Midscale i Economy oraz 22% w Luxury & Lifestyle.
Chociaż na ten rekordowy sukces wpływ ma wiele czynników, te wyniki są przede wszystkim zasługą naszych zespołów, których zaangażowanie i know-how są nieocenione. To dzięki nim codziennie podnosimy rangę naszych usług w służbie serdecznej gościnności. Wzrost we wszystkich segmentach i regionach geograficznych podkreśla siłę naszego modelu zarządzania oraz efektywność nowej organizacji opartej na dwóch dywizjach - Premium, Midscale i Economy oraz Luxury i Lifestyle. Wyniki za 2023 rok doskonale obrazują też atrakcyjność naszych marek, narzędzi dystrybucyjnych i lojalnościowych oraz dyscyplinę finansową. Rozpoczynamy kolejny rok pewni siebie, z idealną pozycją do odważnej ekspansji i wcielania pionierskiej wizji odpowiedzialnego hotelarstwa. - Sebastien Bazin, Chairman and CEO Accor
Na polskim rynku, w 2023 roku grupa Accor odnotowała stabilny wzrost, konsekwentnie realizując przyjętą strategię rozbudowy portfolio w przygotowaniu do dynamicznych planów na bieżący rok i najbliższe lata.
Polska jest jednym z kluczowych rynków dla Accor w Europie Åšrodkowo-Wschodniej. JesteÅ›my dumni, że pomimo problemów rynkowych, z którymi mierzyÅ‚a siÄ™ caÅ‚a branża w ubiegÅ‚ym roku, znalazÅ‚o to odzwierciedlenie w ambitnych planach rozwoju i wynikach grupy w kraju. Åšrednie obÅ‚ożenie w naszych hotelach utrzymaÅ‚o siÄ™ na wysokim poziomie, notujÄ…c wzrost o 2,4% w porównaniu z 2022 rokiem. RevPAR również wzrósÅ‚ w 2023 roku o ponad 19% w porównaniu z poprzednim rokiem. W ubiegÅ‚ym roku otworzyliÅ›my m.in. trzeci ibis Styles w Warszawie, poszerzajÄ…c polskie portfolio ulubionej marki goÅ›ci, a w 2024 nie zwalniamy tempa. W tym roku kamieniem milowym dla portfolio Accor w Polsce jest wprowadzenie marki premium Mövenpick, która zagwarantuje zupeÅ‚nie nowÄ… jakość na rynku. Planujemy otworzyć pierwsze hotele tej szwajcarskiej marki w sezonie letnim, we WrocÅ‚awiu i Karpaczu. Rozwój jest stabilny, silny i ambitny, a w planach mamy otwarcie ponad 15 hoteli w Polsce. Nieustannie podpisujemy umowy na nowe marki i ekscytujÄ…ce projekty, które doÅ‚Ä…czÄ… na hotelowÄ… mapÄ™ kraju w niedalekiej przyszÅ‚oÅ›ci. - MaÅ‚gorzata Kalinowska - Klimek, Vice President Franchise Operation Eastern Europe Accor.
W 2023 roku Accor otworzył 291 hoteli, co oznacza organiczny wzrost sieci netto o 2,4% w ciągu ostatnich 12 miesięcy (41 000 pokoi). Na koniec grudnia 2023 roku grupa dysponowała portfelem hoteli obejmującym 821 518 pokoi (5 584 hoteli) oraz planowane 225 000 pokoi (1 315 hoteli).
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami