TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-10-02 - Czy województwo śląskie może konkurować z morzem i górami?

Jak przyciągnąć turystów do województwa śląskiego? Na to pytanie próbowano znaleźć odpowiedz w poniedziałek w Katowicach. Wspomniany region odwiedza w ciągu roku ok. 3 mln turystów, jednak nie zostają oni na dłużej, ponieważ brakuje infrastruktury turystycznej - hoteli, restauracji i sklepów z pamiątkami.

reklama


Paul Gilman, członek międzynarodowego zarządu Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego, uważa, że większość osób które odwiedza region śląski to głównie pielgrzymi udający się na Jasną Górę i biznesmeni w interesach, którzy zatrzymują się na krótko. Dlatego dane dotyczące liczby turystów (piąte miejsce w Polsce) nie obrazują rzeczywistego ruchu turystycznego w tym regionie.

W czasie konferencji Tomasz Stemplewski, dyrektor wydziału promocji w urzędzie marszałkowskim, uznał że należy skupić się przede wszystkim na promocji części środkowej województwa. Północ regionu z sanktuarium w Częstochowie oraz południe z Beskidami i kurortami jest już rozpoznawalne przez turystów.

Uznano, że rozwój turystyki przemysłowej, znacząco zwiększy liczbę odwiedzających ten region. Jego podstawą jest Szlak Zabytków Techniki, na którym już znajduje się 29 obiektów, kopalnie, osiedla robotnicze, a także np. Muzeum Chleba. Paul Gilman przekonywał że same zabytki nie wystarczą, musi powstać infrastruktura dodatkowa: hotele, restauracje, sklepy.

Zabrze zaproponowało swój pomysł na rozwinięcie turystyki przemysłowej. Miasto, z połączenia zabytkowej kopalni Guido oraz Muzeum Górnictwa Węglowego, zamierza powołać Europejski Ośrodek Kultury Technicznej i Turystyki Przemysłowej.

W przyszłym roku Urząd Marszałkowski w Katowicach chce promować atrakcje turystyczne. Tym samym będzie zachęcać mieszkańców województwa śląskiego, aby zamiast wyjeżdżać nad morze czy w góry, częściej korzystali z atrakcji własnego regionu.

Tomasz Stemplewski uważa, że województwo śląskie jest bardzo różnorodne pod względem krajobrazowym, kulturowym i etnicznym i chce aby przekonała się o tym cała Polska. Zapowiada również, że w przyszłym roku po kampanii regionalnej rozpocznie się promocja województwa na terenie całego kraju, ponieważ jako jedyne województwo ma opracowaną kompleksową strategię marketingową. Budżet przeznaczony na kampanię promocyjną wynosi 5 mln zł, dodatkowym źródłem finansowania powinny być fundusze europejskie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com