TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-03-22 - Skycop przeciwko strajkom w liniach lotniczych

Prawo UE określa zasady, na których pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowania za opóźnione bądź odwołane loty, a także w przypadku nie wpuszczenia na pokład samolotu. Wyjątkiem jest jednak zakłócenie spowodowane okolicznościami pozostającymi poza kontrolą linii lotniczych. W takim przypadku pasażerowie pozostają bez odszkodowań.

reklama


Jak informują przedstawiciele Skycop, strajki pracowników linii lotniczych, w tym pilotów czy personelu pokładowego, uznawane są za "nadzwyczajną okoliczność", poza kontrolą i odpowiedzialnością przewoźnika. To wyklucza wypłatę odszkodowań na mocy rozporządzenia WE 261/2004. Dzieje się tak, pomimo że większość strajków można znacznie wcześniej przewidzieć, a część z nich jest nawet uzgadniana pomiędzy związkami zawodowymi i liniami lotniczymi.

Według danych zebranych przez firmę Skycop, w latach 2010-2015 w całej Unii Europejskiej miało miejsce 95 takich zdarzeń, obejmujących łącznie 176 dni strajków. W efekcie opóźnienia, odwołania i przekierowania lotów dotknęły nawet 1,5 mln pasażerów rocznie.

Jeszcze bardziej szokujące jest wyliczenie wysokości odszkodowań, jakie powinni otrzymać pasażerowie, gdyby prawo chroniło ich przed takimi zdarzeniami. Szacujemy, że w ciągu ostatnich sześciu lat strajki w całej UE doprowadziły do wzrostu liczby odwołanych lotów i opóźnień lotów, a ich skutkiem były dodatkowe 24 miliony minut opóźnień. To można przeliczyć na 6 miliardów euro niezapłaconych odszkodowań. Na międzynarodowej platformie Avaaz przygotowaliśmy stosowną petycję, która może być podpisana przez każdego podróżnego. - mówi Marius Stonkus, dyrektor generalny Skycop.

Skycop zapowiada, że jeśli zdobędzie odpowiednią liczbę podpisów, przekaże petycję do unijnych prawodawców.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com