TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2020-10-28 - IATA: przewoźnicy nie są w stanie obniżyć kosztów na tyle żeby przetrwać bez pomocy

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych przedstawiło nową analizę, z której wynika, że branża lotnicza nie jest w stanie obniżyć kosztów w stopniu wystarczającym do zneutralizowania poważnych strat finansowych, uniknięcia bankructw i utrzymania miejsc pracy w 2021 r.

reklama


IATA ponowiła swój apel o podjęcie przez rząd środków pomocowych w celu wsparcia finansowego linii lotniczych i uniknięcia masowych likwidacji miejsc pracy. IATA wzywa również do przeprowadzenia przed lotem testów COVID-19, co ma umożliwić podróżowanie bez kwarantanny.

IATA szacuje, że całkowite przychody branży w 2021 r. spadną o 46% w porównaniu z 838 mld USD, które branża zarobiła w roku 2019. Poprzednia analiza przewidywała, że w 2021 r. przychody spadną o około 29% w porównaniu z rokiem 2019. Opierała się ona na oczekiwaniach dotyczących ożywienia popytu, które rozpocznie się w czwartym kwartale 2020 r. W związku z tym w 2021 r. spodziewano się spadku przychodów o około 29% w porównaniu z rokiem 2019. Ożywienie zostało jednak opóźnione ze względu na nowe wybuchy epidemii COVID-19 oraz wprowadzone przez rządy ograniczenia w podróżowaniu, w tym zamykanie granic i środki w zakresie kwarantanny. IATA spodziewa się, że w całym roku 2020 ruch lotniczy spadnie o 66% w porównaniu z rokiem 2019, a popyt w grudniu spadnie o 68%.

Mimo że linie lotnicze podjęły drastyczne kroki w celu zmniejszenia kosztów, około 50% kosztów linii lotniczych jest stałych lub częściowo stałych, przynajmniej w krótkim okresie. W rezultacie koszty nie spadły tak szybko jak przychody. Przykładowo, w drugim kwartale koszty operacyjne spadły o 48% w porównaniu z 73% spadkiem przychodów operacyjnych, na podstawie próby 76 linii lotniczych.

Ponadto, ponieważ linie lotnicze zmniejszyły przepustowość w konsekwencji spadku popytu na podróże, koszty jednostkowe zwiększyły się, ponieważ liczba pasażerokilometrów, na które można "rozłożyć" koszty, jest mniejsza. Wstępne wyniki za trzeci kwartał pokazują, że koszty jednostkowe wzrosły o około 40 % w porównaniu z okresem roku poprzedniego.

W oczekiwaniu na 2021 r. IATA szacuje, że aby osiągnąć opłacalny wynik operacyjny i zneutralizować spalanie gotówki, koszty jednostkowe będą musiały spaść o 30 % w porównaniu ze średnią kasową za rok 2020. Taki spadek nie ma precedensu.

Czynniki, które przyczyniły się do tej analizy, to między innymi:



Każdego dnia kryzysu rośnie zagrożenie miejsc pracy i dewastacji gospodarczej. Jeśli rządy nie podejmą szybkich działań, zagrożonych jest około 1,3 miliona miejsc pracy w liniach lotniczych. A to spowodowałoby efekt domina, który zagroziłby 3,5 mln dodatkowych miejsc pracy w sektorze lotniczym oraz 46 mln osób w całej gospodarce, których miejsca pracy są wspierane przez lotnictwo. Ponadto utrata połączeń lotniczych będzie miała dramatyczny wpływ na światowy PKB, zagrażając 1,8 biliona USD w działalności gospodarczej. Rządy muszą podjąć zdecydowane działania, aby zapobiec tej nadchodzącej katastrofie gospodarczej i pracowniczej. Muszą posunąć się naprzód z dodatkowymi środkami pomocy finansowej. Muszą również stosować systematyczne testy COVID-19, aby bezpiecznie otworzyć granice bez kwarantanny - powiedział de dyrektor generalny IATA Alexandre de Juniac.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com