TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
a&o hostels prezentuje kilka trendów podróżniczych zaobserwowanych w swojej sieci w Europie.
reklama
Trend 1: Solo, nie samotne - kobiety w podróży. Podróżowanie w pojedynkę jest coraz bardziej popularne, i z tego trendu coraz chętniej korzystają również kobiety - w okresie od stycznia do października 2024 r. liczba noclegów w żeńskich pokojach wieloosobowych w a&o znacznie wzrosła: wyniosła około 93 000, stanowi wzrost prawie o 15% rdr (78 000 w 2023 r). Obecnie w a&o dostępnych jest 57 pokoi wieloosobowych dla kobiet, a oferta jest stale poszerzana. Susanne Repscher, szefowa centrum obsługi a&o: Średnio nocleg kosztuje około 21 euro, co jest znacznie mniej niż cena pokoju jedno- lub dwuosobowego. W zależności od sezonu cena noclegu może być również niższa.
a&o oferuje pokoje wieloosobowe dla kobiet od listopada 2015 r. W każdym obiekcie dostępnych jest do czterech pokojów wieloosobowych dla kobiet, każdy z czterema lub sześcioma łóżkami. Pokoje wieloosobowe dla kobiet są i pozostają zarezerwowane wyłącznie przez kobiety nawet gdy popyt na inne rodzaje pokojów jest duży, nie zmienia się ich przeznaczenia. Decyzja o podróżowaniu w pojedynkę, nie wynika tylko z ceny, jest wiele powodów: elastyczność i niezależność, pragnienie przygód i wyzwań, więcej czasu dla siebie. Podróżowanie solo nie oznacza braku innego wyboru, oznacza świadomą decyzję mówi Repscher. We wszystkich przyszłych lokalizacjach a&o lokalizacja i układ pokoi wieloosobowych zostaną dodatkowo zoptymalizowane: Krótkie odległości i optymalna dostępność w naszych hotelach to cel, zwłaszcza w przypadku naszych żeńskich akademików.
Trend 2: Schody zamiast wind zrównoważony rozwój, nawiązywanie kontaktów, integracja. Losowa próba gości a&o wykazała, że zrównoważony rozwój jest istotnym czynnikiem: centralna lokalizacja zakwaterowania oraz dobra dostępność pociągiem i transportem publicznym to jedne z 3 najważniejszych kryteriów obok ceny. Podkreślono również zrównoważoną żywność i chęć oszczędzania energii podczas pobytu (schody zamiast wind, krótsze prysznice, oszczędzanie światła, unikanie marnotrawienia żywności), a także zainteresowanie wymianą pomysłów z innymi gośćmi. Wspólne działanie odgrywa ważną rolę dla wielu osób mówi CMO Phillip Winter, cytując jako przykład kampanię "CopenPay" w Kopenhadze: przyjazne dla klimatu zachowanie turystów jest nagradzane przez miasto na przykład bezpłatnym wstępem, bezpłatnym transportem, przekąskami i napojami.
Trend 3: Taylor Swift, piłka nożna, Boże Narodzenie podróże eventowe zyskują na popularności. Wyjazdy eventowe stają się coraz bardziej popularne: Podróże są dziś o wiele bardziej związane z wydarzeniami niż kiedyś, mówi Phillip Winter w tym roku na przykład były to koncerty Taylor Swift i Coldplay lub Euro 2024. Festiwale ludowe, karnawał i last but not least Boże Narodzenie należą do najważniejszych wydarzeń roku podróżniczego: Liczba noclegów w okresie Bożego Narodzenia stale rośnie od lat. Swoją rolę odegrały w tym jarmarki bożonarodzeniowe w tym roku w samych Niemczech spodziewanych jest ponad 3000 takich miejsc.
W tym roku berlińska sieć hosteli a&o spodziewa się 74-procentowego wskaźnika obłożenia pokoi w listopadzie i grudniu. W tym samym okresie, od 2019 do 2023 roku, wskaźnik ten wzrósł z 56,5 do 71,9%.
a&o zostało założone w 2000 roku przez Olivera Wintera i obecnie prowadzi 41 hosteli w 28 miastach i dziewięciu krajach europejskich. Grupa docelowa a&o jest zróżnicowana: należą do niej turyści, podróżujący w pojedynkę, rodziny, grupy szkolne i kluby. Wzrasta również liczba osób podróżujących służbowo i seniorów. Z 6,1 mln noclegów (2022: 5,55 mln), 2,7 mln gości (2,2 mln) i obrotem w wysokości 217 mln euro (172 mln), a&o odnotowało swój najbardziej udany rok w dotychczasowej historii firmy w 2023 roku. Z prawie 3 mln noclegów i łącznym obrotem w wysokości 111 mln euro, pierwsza połowa 2024 roku ustanowiła również kolejny rekord.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami