TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-02-13 - Pasażer pozwany za niewykorzystany bilet

Jedna z największych linii lotniczych na świecie pozwała pasażera, który nie odbył ostatniego etapu podróży.

reklama


Jak podaje The Independent, Lufthansa, żąda zapłaty od podróżnego, którego podejrzewa o wykupienie biletu łączonego, bez zamiaru wykonania ostatniego odcinka. W pierwszej instancji wygrał pasażer, ale przewoźnikowi przysługuje prawo do apelacji.

Zasada, zgodnie z którą linie lotnicze pobierają niższe opłaty za większą liczbę lotów, stanowi podstawę strategii cenowych części przewoźników. Dla przykładu rezerwacja testowa, dokonana przez The Independent na podróż z Moskwy do Paryża CDG na wrzesień 2019 r. wykazała cenę 217 funtów. Ale bilet na ten sam lot do stolicy Francji, ale z dalszym połączeniem do Heathrow wynosił tylko 72 funty, mniej niż jedną trzecią ceny.

To normalne, że pasażerowie chcą zapłacić jak najmniej, a przewoźnik chce zarobić jak najwięcej. Dlatego ustalanie taryf lotów przypomina swego rodzaju grę. Nie należy zapominać, że to ostatecznie przewoźnik ustala taryfy, on jest stroną wiodącą w tej grze. Pasażer kupując bilet nie ma obowiązku go wykorzystywać, przewoźnik też nie ma możliwości siłowego wsadzenia na pokład samolotu pasażera, który zrezygnuje z przesiadki. Dla przewoźników są to wymierne straty, zarówno spowodowane tym, że miejsce, które można było sprzedać w lepszej cenie, ostatecznie poleci puste, jak i koniecznością odnalezienia bagażu konkretnego pasażera na lotnisku przesiadkowym. Przewoźnicy starają się przed tym zabezpieczać, wprowadzając dodatkowe opłaty w regulaminach, ale pozywanie pasażera do sądu, wydaje się być przesadą.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com