TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-03-20 - Polska głównym zagranicznym rynkiem źródłowym dla Drezna i Krainy Łaby

Drezno i Kraina Łaby (Dresden Elbland) - doskonały bilans roku 2018, niemal 6 mln noclegów, Polska liderem wśród zagranicznych rynków źródłowych.

reklama


Wynikiem 2,70 mln przyjazdów i 5,98 mln noclegów destynacja Drezno i Kraina Łaby zamknęła turystyczny rok 2018. Te wskaźniki poprawiają ostatnie rekordowe dane z 2014 r. Nieco ponad rok temu, w styczniu 2018 r., rozpoczęto działania promocyjne dla nowej turystycznej marki powstałej z połączenia miasta Drezna i regionu Kraina Łaby, a teraz nadeszła pora na pierwsze wspólne roczne podsumowanie. Cieszymy się, że nowa destynacja turystyczna Drezno i Kraina Łaby może zbilansować rok 2018 wynikiem wzrostowym, zarówno jeśli chodzi o liczbę przyjazdów (+3,1%) jak i noclegów (+2,8%), mówi dr Jurgen Amann, dyrektor zarządzający Dresden Marketing GmbH (DMG). Najwięcej odwiedzających pochodzi z samych Niemiec, z udziałem w liczbie noclegów 82,1% oraz wzrostem w porównaniu do roku 2017 o 3,2% jeśli chodzi o przyjazdy i o 2,4% w przypadku liczby noclegów.

Wyraźny wzrost (+5,2%) liczby noclegów turystów zagranicznych. Polska nr 1 wśród zagranicznych rynków źródłowych.

Wzrost także w przypadku gości z zagranicy: w porównaniu do 2017 r. o 3,0% w liczbie przyjazdów, a w liczbie noclegów nawet o 5,2%. Dziewięć z dziesięciu najważniejszych zagranicznych rynków źródłowych zanotowało poprawę wyników, przy czym najdynamiczniejszy wzrost liczby noclegów w porównaniu do roku 2017 wykazują Polska (+26,0%), Holandia (+11,6%) i Rosja (+11,5%). Polska jest po raz pierwszy numerem 1 wśród rynków zagranicznych pod względem liczby noclegów (91 254 noclegi), drugie miejsce zajmują USA (90 159), a trzecie Szwajcaria (80 474). Czołowa pozycja Polski nie jest zaskoczeniem. U naszych wschodnich sąsiadów dostrzegamy spory turystyczny potencjał i zintesyfikowaliśmy nasze działania promocyjne w Polsce i Czechach - komentuje Amann. DMG ma w swoich szeregach polskojęzycznego pracownika, zwiększono nie tylko obecność destynacji na branżowych targach i workshopach, ale także działania internetowe i w mediach społecznościowych, m.in. przez współpracę z popularnymi blogerami podróżniczymi - dodaje.

Dalszy rozwój sektora MICE w Dreźnie

Oprócz podróży prywatnych ważnym aspektem zarówno dla turystyki, jak i generalnie rozwoju gospodarczego destynacji, są podróże biznesowe. Zamierzamy rozszerzyć nasz marketing dotyczący kongresów i konferencji oraz rozpoczęliśmy proces optymalizacji portfolio naszych usług w tym zakresie. Każdy organizator powinien docelowo w one-stop-office DMG otrzymać pełne wsparcie, jakiego potrzebuje celem pomyślnej realizacji swojego kongresu czy konferencji u nas w Dreźnie - mówi Jurgen Amann. DMG aktualnie współpracuje z partnerami z branży MICE nad opracowaniem nowej koncepcji akwizycji kongresów i konferencji dla miasta.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com