TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Od poniedziałku, 10 stycznia linie lotnicze należące do Grupy Air France-KLM włączają SAF jako domieszkę paliwa do wszystkich swoich lotów z Paryża i Amsterdamu, a ich klienci kupując bilety, partycypują w kosztach stopniowego wdrażania zrównoważonego paliwa lotniczego.
reklama
Poniżej oświadczenie Grupy.
Grupa Air France-KLM jest przekonana, że stosowanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) ma kluczowe znaczenie w dekarbonizacji lotnictwa. Te niekopalne paliwa produkowane są obecnie ze zużytego oleju spożywczego lub odpadów leśnych i pochodzących z rolnictwa. Ich wytwarzanie nie stanowi konkurencji dla przemysłu spożywczego i nie zakłóca produkcji żywności. Zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) można bezpiecznie i bez modyfikacji stosować w obecnie eksploatowanych samolotach. Ponieważ SAF umożliwia redukcję śladu węglowego średnio o 80 procent w całym cyklu życia, toteż - obok modernizacji floty i ekopilotażu - stanowi główny element strategii, istotny w osiągnięciu zerowej emisji netto do 2050 roku, zgodnie ze zobowiązaniami Grupy zatwierdzonymi przez SBTi.
Grupa Air France-KLM jest jednym z pionierów, który wykorzystał SAF po raz pierwszy do lotów komercyjnych już w 2011 roku. Dziś Air France-KLM aktywnie wspiera tworzenie sektora produkującego SAF na skalę przemysłową, w szczególności w Europie, aby linie lotnicze mogły korzystać z tych paliw w wystarczających ilościach i po cenie, pozwalającej na powszechne stosowanie. W przypadku braku produkcji na skalę przemysłową, koszty stosowania zrównoważonych paliw lotniczych są od czterech do ośmiu razy wyższe w porównaniu do kosztu paliw kopalnych.
Air France-KLM zachęca wszystkich interesariuszy z branży lotniczej, a także swoich klientów do podjęcia kroków w celu jak najszybszego promowania wszystkich istniejących sposobów przyczyniających się do dekarbonizacji. Od 2022 r. Air France, KLM i Transavia zaczynają włączać zrównoważone paliwo lotnicze, jako domieszkę do wszystkich swoich lotów z Francji i Królestwa Niderlandów. Oznacza to, że od 0,5 do 1 procenta paliwa zużywanego rocznie zostanie zastąpione przez SAF. W przyszłości, wraz z oczekiwanym wzrostem produkcji i większą dostępnością, udział SAF wykorzystywanego przez Grupę Air France-KLM będzie się zwiększał, osiągając 5 procent w 2030 roku i do 63 procent w 2050 r.
Od 10 stycznia 2022 r. klienci linii lotniczych należących do Grupy będą partycypować w kosztach stopniowego wdrażania zrównoważonego paliwa lotniczego. Wysokość wkładu będzie zależeć od dystansu lotu i wybranej kabiny. W przypadku Air France i KLM opłata będzie wynosić od 1 do 4 euro od przelotu w kabinie ekonomicznej i od 1,5 do 12 euro w kabinie biznes, a wysokość kwoty będzie można sprawdzić w szczegółach taryfy podczas rezerwacji biletu. W przypadku Transavii opłata będzie zintegrowana z samą taryfą. Ponadto od 13 stycznia 2022 r. klienci linii, którzy chcą jeszcze bardziej zmniejszyć ślad węglowy ze swojej podróży będą mogli dobrowolnie zapłacić za dodatkową ilość SAF. Jeszcze w tym roku członkowie programu Flying Blue dla osób często podróżujących będą również mogli kupować zrównoważone paliwo płacąc swoimi milami.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami