TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) odniosło się do zakazu podróży do Stanów Zjednoczonych dla podróżnych z Europy.
reklama
Są to nadzwyczajne czasy i rządy podejmują bezprecedensowe działania. Bezpieczeństwo - w tym zdrowie publiczne - jest zawsze najważniejszym priorytetem. Linie lotnicze spełniają te wymogi. Rządy muszą również zrozumieć, że linie lotnicze - zatrudniające około 2,7 mln osób - znajdują się pod ogromną presją finansową i operacyjną. Potrzebują wsparcia powiedział Alexandre de Juniac, dyrektor generalny i generalny IATA.
IATA wezwała rządy do przygotowania się na niekorzystne skutki gospodarcze, jakie będą one powodować. Wymiary rynku amerykańsko-europejskiego są ogromne.
W 2019 r. odbyło się łącznie około 200 000 lotów między Stanami Zjednoczonymi a strefą Schengen, co odpowiada około 550 lotom dziennie. Przewieziono około 46 milionów pasażerów (co odpowiada około 125 000 podróżnych dziennie).
Podczas gdy środek przyjęty przez Stany Zjednoczone uznaje potrzebę dalszego ułatwiania handlu transatlantyckiego, jego skutki gospodarcze będą znaczne.
Rządy muszą narzucić środki, które uznają za niezbędne do powstrzymania wirusa. I muszą być w pełni przygotowane do zapewnienia wsparcia w celu złagodzenia zakłóceń gospodarczych, które to spowoduje. W normalnych czasach, transport lotniczy jest katalizatorem wzrostu gospodarczego i rozwoju. Zawieszenie podróży na tak szeroką skalę będzie miało negatywne skutki dla całej gospodarki. Rządy muszą to zrozumieć i być gotowe do wsparcia - powiedział de Juniac.
Linie lotnicze już teraz zmagają się z poważnymi skutkami, jakie kryzys COVID-19 wywarł na ich działalność. IATA oszacowała, że kryzys może doprowadzić do utraty około 113 mld USD przychodów. Scenariusz ten nie uwzględniał tak poważnych środków jak te wprowadzone od tamtej pory przez USA i inne rządy (w tym Izrael, Kuwejt i Hiszpanię). Pisaliśmy o tym w artykule IATA aktualizuje prognozę strat finansowych w wyniku koronawirusa
Zdaniem IATA, działania Stanów Zjednoczonych przyczynią się do zwiększenia tej presji finansowej. Całkowita wartość rynku USA-Schengen w 2019 roku wyniosła 20,6 mld dolarów. Największy wpływ mają rynki USA-Niemcy (4 mld USD), USA-Francja (3,5 mld USD) i USA-Włochy (2,9 mld USD).
Stworzy to ogromną presję na przepływy pieniężne dla linii lotniczych. Widzieliśmy już, jak Flybe upadał. A ten ostatni cios może popchnąć innych w tym samym kierunku. Linie lotnicze będą potrzebowały środków awaryjnych, aby przetrwać ten kryzys. Rządy powinny zastanowić się nad wszelkimi możliwymi sposobami pomocy dla branży w tych ekstremalnych okolicznościach. Wydłużenie linii kredytowych, zmniejszenie kosztów infrastruktury, zmniejszenie obciążeń podatkowych - to wszystko są środki, które rządy będą musiały rozważyć. Transport lotniczy ma kluczowe znaczenie, ale bez pomocy ze strony rządów będziemy mieli do czynienia z sektorowym kryzysem finansowym piętrzącym się na szczycie sytuacji zagrożenia zdrowia publicznego - powiedział de Juniac.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami