TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-06-21 - Wyżywienie na urlopie, czyli co warto wiedzieć

Przed zawarciem umowy z organizatorem turystycznym, hotelem lub pośrednikiem, warto upewnić się, co dokładnie znajduje się w ofercie danego obiektu - przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie.

reklama


Jednym z głównych elementów oferty jest wyżywienie, dlatego warto zwrócić uwagę, w jakich godzinach będą wydawane posiłki, ile restauracji zapewnia hotel, gdzie są usytuowane. Przedsiębiorca powinien wywiązać się ze wszystkich elementów umowy.

Hotele oraz biura podróży w czasie pobytu oferują swoim gościom różne opcje wyżywienia. Najczęściej oznaczone są skrótami:


Wyjazdom należy poświęcić szczególną uwagę, ponieważ organizatorzy przewidują również specjalne kategorie tj. "all inclusive soft" - który może być pomniejszony np. o przekąski i niektóre rodzaje napoi, czy "all inclusive ultra" z dodatkowymi udogodnieniami tj. karnety do Aquaparku, czy bezpłatne wejścia obiektów turystycznych.

Europejskie Centrum Konsumenckie podkreśla, aby wszelkie nieprawidłowości zgłaszać obsłudze hotelowej bądź przedstawicielowi biura podróży będącemu na miejscu. Wówczas istnieje szansa, że niedogodności zostaną usunięte. Warto zadbać również o dowody np. w formie zdjęć lub filmów. W przypadku wyjazdów zorganizowanych w wyliczeniu rekompensaty za niedogodności przydatna może okazać się Tabela Frankfurcka. Jeżeli mimo zgłoszonej niezgodności nie został ona usunięta, należy złożyć pisemną reklamację do przedsiębiorcy.

W sytuacji, gdy hotel lub biuro podróży z innego kraju UE ją odrzucą, skargę można złożyć do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Ponadto, warto pamiętać, że źródłem wiedzy nt. hotelu są regulamin, umowa oraz opinie innych klientów, dlatego przed kliknięciem "rezerwuję i płacę" bądź przed podpisaniem umowy, tam powinniśmy poszukać odpowiedzi na wszystkie nurtujące nas kwestie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com