TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
AmRest największa niezależna firma prowadząca sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej, aktualnie szacuje wzrost przychodów w II kwartale. Co wpłynęło na dynamikę sprzedaży Grupy?
reklama
AmRest opublikowało komunikat, w którym podano, że wstępne wyniki sprzedaży Grupy AmRest wyniosły w drugim kwartale 2017 roku 1 243 mln zł i były o 27,2% wyższe niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 27,8%"
Co miało wpływ na ów wzrost? Jak informuje AmRest "Na dynamikę sprzedaży Grupy w Q2 2017 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników sieci 15 restauracji KFC w Niemczech nabytych 1 marca 2017 roku oraz sieci Pizza Hut Delivery we Francji przejętej 16 maja 2017 roku (łącznie 37 mln zł przychodów w Q2 2017). Z wyłączeniem sprzedaży KFC Niemcy i Pizza Hut Francja, przychody Grupy w Q2 2017 wzrosły o 23,5%".
Dodatkowo, sprzedaż na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła o 15% w porównaniu do roku ubiegłego. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 16,1%.
Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły 150 mln zł i były o 29,1 proc. wyższe rdr. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji wzrosła o 13,1 proc. rdr. Natomiast jeśli chodzi o sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w II kwartale kształtowała się na poziomie 390 mln zł i była o 53,7 proc. wyższa rdr. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 59,1 proc.
Przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, wyniosły w drugim kwartale 2017 do 216 mln zł i były o 10,2% wyższe, niż przed rokiem. W walucie lokalnej dynamika wyniosła 14,2%.
Przychody na rynku chińskim osiągnęły poziom 73 mln zł i były o 22,9% wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku (wzrost o 30,3% w walucie lokalnej).
Przychody segmentu Unallocated w Q2 2017 wyniosły 14 mln zł i były o 18,0% wyższe, niż przed rokiem.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami