TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Władze województwa dolnośląskiego rozpoczęły nową kampanię promocyjną regionu.
reklama
Turystyka jest jedną z tych branż, które najsilniej odczuły negatywne skutki pandemii koronawirusa. Warto zauważyć, że jest to jednocześnie branża, która od lat znacząco wpływa na funkcjonowanie Dolnego Śląska, kreując zatrudnienie, ale też rozwój regionalny. Właśnie dlatego tak ważne jest wsparcie dolnośląskiej turystyki - mówi marszałek, Cezary Przybylski.
Dochody branży turystycznej w Polsce w ostatnich miesiącach drastycznie zmalały. Według badań Urzędu Statystycznego w kwietniu z turystycznych obiektów noclegowych skorzystało 86,4 tys. turystów, którym udzielono 326,2 tys. noclegów. W porównaniu z kwietniem ubiegłego roku było to mniej odpowiednio o 96,5% i o 94,5%! Spadek liczby turystów odnotowano również w maju. Według szacunków liczba osób korzystających z noclegów w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego była niższa o ok. 88,1%.
Poprzez kampanię promujemy nasz region, który ma wiele do zaoferowania. Od gór, po stawy milickie czy przeróżne zabytki. W ten sposób chcemy zachęcić do zwiedzania Dolnego Śląska, a obecność turystów, to najlepsza pomoc dla branży turystycznej - mówi Paweł Wybierała, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Plakaty promujące dolnośląskie atrakcje pojawią się w województwach: lubuskim, łódzkim, wielkopolskim, śląskim, opolskim i dolnośląskim. Będą one zachęcać do zgłębienia historii, ukazywać różnorodne miejsca, aby trafić do osób o odmiennych zainteresowaniach. Promowane będą m.in. obiekty obronne, Dolnośląski Szlak Zabytków Techniki, trasy rowerowe, turystyka zdrowotna, dolnośląskie zamki, jaskinie, Stawy Milickie, czy samo miasto Wrocław.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami