TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Do tej pory Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) odnotowała ponad 5000 zapytań związanych z epidemią koronawiurusa. Odwołane loty, brak możliwości skorzystania z hotelu, to podstawowe problemy, z jakimi mierzą się konsumenci.
reklama
60% skarg, które trafiło do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce dotyczyło umów zawartych z włoskim przedsiębiorcą bądź usług realizowanych we Włoszech (najczęściej wyjazdy na narty).
Europejskie Centrum Konsumenckie we Włoszech przekazało informacje dotyczące wprowadzenia w tym kraju specjalnego prawa: konsument ma prawo do zwrotu poniesionych kosztów za rezerwacje hotelu lub otrzymania vouchera (ważny 1 rok od momentu wydania) - przedsiębiorca decyduje jednak, którą opcje wybierze, pieniądze za zakup biletów na usługi rekreacyjne i kulturalne (takie jak dostęp do muzeów) zostają konsumentom zwrócone za pomocą vouchera.
Skargi, które wpłynęły do ECC-Net dotyczyły:
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami