TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Qtravel.ai finalistą konkursu Phocuswright Europe 2021 Launch. To konkurs dla innowacyjnych firm i startupów technologicznych związanych z branżą turystyczną.
reklama
W finale, który odbędzie się w tym roku w ostatnim tygodniu czerwca spotka się 5 firm z Europy, a najlepsza z nich wyjedzie na amerykański finał, prezentujący super innowatorów z całego świata.
Phocuswright jest analitykiem rynku podróży, turystyki i hotelarstwa. Coroczna edycja jego konkursu dla startupów (Summit) i dojrzałych firm (Launch) jest dla jego uczestników, a zwłaszcza finalistów, przepustką do świata innowatorów technologicznych w branży podróżniczej.
Konferencje Phocuswright pozwalają innowatorom z całego świata zaprezentować pomysły, które mają szanse zmienić branżę turystyczną. Wśród dotychczasowych laureatów są m.in.: Kiwi.com, Airhelp.com, Mezi.com czy Hipmunk.com - powiedziała Kimberly Campetti reprezentująca organizatora.
Qtravel.ai jest marką należącą do gdańskiej spółki Q&Q, właściciela Qtravel.pl. Nowa marka zastąpiła dotychczasową usługę API autorskiej wyszukiwarki turystycznej i stała się technologicznym projektem poszukującym już nie tylko szybkiego wyszukiwania w języku naturalnym, ale skupiający swoją uwagę na badaniu i rozwoju innowacyjnych projektów technologicznych dla branży turystycznej Tworząc Qtravel.pl zawsze mocno stawialiśmy na technologię. Od początku nasz pomysł na wyszukiwanie imprez turystycznych znacznie różnił się od tego co i jak robi nasza krajowa konkurencja. Czas pokazał, że był to dobry pomysł. Dziś nasza technologiczna marka Qtravel.ai, powstała w efekcie realizowanych programów unijnych, staje się samodzielnym, silnym, rozpoznawalnym i śmiało mogę powiedzieć docenianym projektem. Bycie finalistą Phocuswright Europe 2021 Launch brzmi jak spełnienie marzeń, a przecież my się dopiero rozkręcamy - podkreśla Agnieszka Kukałowicz, CEO Qravel.ai.
Qtravel.ai jest platformą, która udostępnia zaawansowane technologie oparte na rozwiązaniach sztucznej inteligencji w postaci usług typu SaaS dla podmiotów branży turystycznej. Jej celem jest dostarczenie w pełni konfigurowalnych i gotowych do użycia usług wyszukiwania opartych na algorytmach rozumienia języka naturalnego, które przedsiębiorcy turystyczni mogą szybko zintegrować ze swoimi rozwiązaniami (np: na stronie internetowej). W 2020 roku spółka pozyskała 2 granty badawczo-rozwojowe (NCBIR "Szybka Ścieżka") na rozwój narzędzi dla branży turystycznej opartych na sztucznej inteligencji (wartość grantów: 8 mln zł, wartość dofinansowania: 5,7 mln zł) oraz granty na ekspansję marki na rynkach zagranicznych(Go to Brand, Pomorski Broker Eksportowy.
Finał konkursu Phocuswright Europe 2021 Launch odbędzie się w tym roku online w dniach 28-30 czerwca.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami