TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2021-10-18 - ECK: prawie 1/4 zgłoszeń dotyczyła transportu

W III kwartale 2021 Europejskie Centrum Konsumenckie Polska otrzymało 1437 zgłoszeń od konsumentów (o 12% więcej niż w II kwartale).

reklama


Zgłoszenia dotyczyły:



Zestawienie przykładowych spraw za okres lipiec - wrzesień 2021 r.

Pani Kamila otrzymaÅ‚a informacje o zmianie terminu lotu od niemieckiej linii lotniczej. ZostaÅ‚a poinformowana o trzech możliwoÅ›ciach: rezygnacji z podróży i zwrocie kosztów, przebukowaniu biletu na inny dzieÅ„ lub pozostaniu przy propozycji linii lotniczej. W mobilnej wersji wiadomoÅ›ci nie wyÅ›wietlaÅ‚a siÄ™ jednak czytelnie informacja, że ma na to jedynie 14 dni. Tekst byÅ‚ napisany czarnÄ… czcionkÄ… na granatowym tle - byÅ‚ niewidoczny. 

MyÅ›lÄ…c, że ma sporo czasu (podróż miaÅ‚a siÄ™ odbyć za kilka miesiÄ™cy), Pani Kamila skontaktowaÅ‚a siÄ™ w sprawie zmiany terminu na kilka tygodni przed pierwotnÄ… datÄ…. Linia zmiany odmówiÅ‚a, argumentujÄ…c, że jest już za późno.

DziÄ™ki pomocy ze ECK Polska i ECK Niemcy, konsumentka dostaÅ‚a caÅ‚kowity zwrot Å›rodków za rezerwacjÄ™.

Pan MichaÅ‚ wydaÅ‚ blisko 9 tys. zÅ‚. na bilety do USA dla dwóch osób. Pandemia uniemożliwiÅ‚a lot, wiÄ™c zwróciÅ‚ siÄ™ do sprzedawcy - szwedzkiego poÅ›rednika - o zwrot pieniÄ™dzy. PoÅ›rednik zgodziÅ‚ siÄ™ tylko na voucher. Klient Å‚ożyÅ‚ wiÄ™c reklamacje domagajÄ…c siÄ™ oddania pieniÄ™dzy. SpotkaÅ‚ siÄ™ odmowÄ…, wiÄ™c swoje dalsze kroki skierowaÅ‚ do ECK Polska.

Po wspólnej interwencji ECK Polska i ECK Szwecja firma przystaÅ‚a na zwrot pieniÄ™dzy. Konsument dostaÅ‚ jednak przelew za jednÄ… rezerwacjÄ™. Druga pÅ‚atność utknęła w systemie. Na Å¼yczenie klienta ECK Szwecja znów skontaktowaÅ‚o siÄ™ ze sprzedawcÄ… i reszta kwoty trafiÅ‚a na jego konto.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com