TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-06-25 - IATA nawołuje do cyfrowej transformacji przewoźników lotniczych

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) zaapelowało do branży lotniczej o wykorzystanie danych i cyfrową transformację w celu zapewnienia klientom bezproblemowych doświadczeń, przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa i efektywności.

reklama


Musimy przekształcić procesy oparte na dokumentach papierowych w procesy cyfrowe i wykorzystywać dane do podejmowania decyzji we wszystkich aspektach naszej działalności. Silosy organizacyjne będą musiały zostać zdemontowane, aby zapewnić całościową koncentrację na wszystkich doświadczeniach klientów. Będziemy musieli zrobić to wszystko, jednocześnie zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa, ochrony i zrównoważenia środowiskowego - powiedział Alexandre de Juniac, Dyrektor Generalny IATA.

W uwagach wygłoszonych na Sympozjum Danych Lotniczych IATA, de Juniac skoncentrował się na trzech filarach sukcesu:

Rozwinięcie podstawowych możliwości w zakresie nauki o danych i wykorzystanie danych w celu poprawy bezpieczeństwa i działania operacyjnego.

Statystyki mówią nam, że pomimo rocznych wahań, długoterminową tendencją jest poprawa bezpieczeństwa. Niemniej jednak musimy zintensyfikować nasze wysiłki, aby zapewnić, że wskaźnik wypadków pozostanie niezależny od spodziewanego podwojenia zapotrzebowania na ruch lotniczy w ciągu najbliższych 20 lat. Większe wykorzystanie danych będzie miało kluczowe znaczenie dla tych wysiłków powiedział de Juniac.

Jako przykład przytoczył program IATA Global Aviation Data Management. GADM przechwytuje dane od ponad 470 różnych uczestników z branży, poprzez raporty o wypadkach i incydentach, zdarzeniach na ziemi i dane dotyczące lotów. Wspiera to proaktywne, oparte na danych podejście do zaawansowanej analizy trendów i predykcyjnego ograniczania ryzyka - przekonywał De Juniac, któryzwrócił również uwagę na inicjatywę IATA Turbulence Aware, który wykorzystując dane zbierane już przez systemy lotnicze, ma pomagać liniom lotniczym uniknąć turbulencji, co doprowadzi do zmniejszenia liczby związanych z nimi obrażeń, zmniejszenia zużycia paliwa i poprawy wydajności operacyjnej.

Korzystanie z nowoczesnych standardów danych i technologii w celu zapewnienia klientom najwyższej jakości usług.

Programy, jak New Distribution Capability (NDC) i ONE Order, oparte na nowoczesnych standardach, uwolnią przemysł lotniczy od przyzwyczajeń zgromadzonych przez lata i zapewnią bardzo potrzebną modernizację procesów dystrybucji i zaplecza biurowego. Wprowadzą one linie lotnicze w świat handlu detalicznego, który będzie miał wpływ na wartość dla klienta, przewoźnika i wszystkich związanych z transportem lotniczym - powiedział de Juniac.

Wracając do procesów zachodzących na lotniskach, de Juniac podkreślił inicjatywę One ID, mającą na celu ponowne wymyślenie podróży pasażerów w oparciu o bezdokumentowy proces oparty na zarządzaniu tożsamością i rozpoznawaniu danych biometrycznych. Zwiększy to efektywność od odprawy biletowo-bagażowej do wejścia na pokład z korzyścią dla pasażerów, portów lotniczych i organów kontrolnych- przekonywał de Juniac.

Ustanowienie systemu zarządzania danymi dla dostawców i usługodawców

Nowoczesne samoloty generują ogromne ilości danych, które mogą być analizowane w celu monitorowania wydajności operacyjnej i niezawodności. Podczas gdy producenci oryginalnego sprzętu generalnie zgadzają się, że linie lotnicze są właścicielami surowych danych wytwarzanych przez ich statki powietrzne, podjęli oni kroki, aby utrudnić przewoźnikom korzystanie z tych danych. W tej kwestii współpracujemy z producentami oryginalnego sprzętu w imieniu naszych członków -powiedział de Juniac.

Dodatkowo, często linie lotnicze nie posiadają informacji o klientach, którzy nie dokonują rezerwacji bezpośrednio z linią lotniczą, co umożliwiłoby im łatwiejszy kontakt z tymi klientami w przypadku zakłóceń. Informacje te znajdują się w zewnętrznych systemach rezerwacji. Mam nadzieję, że zgodzimy się co do tego, że zapewnienie bezproblemowego doświadczenia z podróży wymaga, aby łańcuch wartości był w stanie aktywnie zarządzać zakłóceniami i dostarczać spersonalizowanych doświadczeń naszemu wspólnemu klientowi. A to wymaga dostępu do informacji o pasażerach - powiedział de Juniac.

Ostatnia z propozycji dyrektora generalnego zrzeszenia przewoźników, w szczególności nie spodoba się agentom turystycznym, bądź innym pośrednikom sprzedającym bilety lotnicze. Gdyby faktycznie liniom lotniczym udostępniono by informacje o klientach z zewnętrznych systemów rezerwacji, oprócz ułatwień w kontakcie w przypadku zakłóceń, umożliwiłoby to przewoźnikom na dotarcie bezpośrednio do nich ze swoją ofertą i promocjami, a stąd już tylko krok do wyeliminowania wielu agentów z rynku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com