TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2025-07-31 - Festiwale muzyczne przyciągają Polaków
Męskie Granie, Pol and Rock, Open er... a może Jarocin? Które letnie festiwale muzyczne zapadają nam w pamięć i generują największy szum w sieci? Nowy raport biletyna.pl przynosi zaskakujące odpowiedzi - i pokazuje, że Polacy naprawdę kochają festiwale.
reklama
TOP 10 festiwali muzycznych - w najnowszym raporcie przygotowanym przez biletyna.pl we współpracy z Brand24 i agencją Elephate, przeanalizowano 30 wybranych letnich festiwali muzycznych w Polsce - pod kątem ich obecności w mediach społecznościowych, liczby wzmianek w internecie, popularności w wyszukiwarkach i emocjonalnego wpływu na uczestników.

Pełna lista top30 oparta na zasięgu i liczbie wzmianek o 30 wybranych festiwalach muzycznych w okresie od maja 2024 r. do kwietnia 2025 r.
- Męskie Granie - 42,1 mln zasięgu, 6,2 tys. wzmianek
- TOP of the TOP Sopot Festival - 35,3 mln zasięgu, 3,1 tys. wzmianek
- Open er Festival - 15,6 mln zasięgu, 3,3 tys. wzmianek
- Sunrise Festival - 13,7 mln zasięgu, 1,8 tys. wzmianek
- Audioriver Festival - 10,7 mln zasięgu, 2,3 tys. wzmianek
- OFF Festival - 9,7 mln zasięgu, 2,2 tys. wzmianek
- Mystic Festival - 9,6 mln zasięgu, 1,7 tys. wzmianek
- Orange Warsaw Festival - 8,2 mln zasięgu, 1,5 tys. wzmianek
- CLOUT Festival - 8 mln zasięgu, 1,0 tys. wzmianek
- Olsztyn Green Festival - 7,2 mln zasięgu, 1,1 tys. wzmianek
- Santander Letnie Brzmienia - 7,1 mln zasięgu, 1,2 tys. wzmianek
- Rap Stacja Festiwal - 6,6 mln zasięgu, 2,1 tys. wzmianek
- Sun Festival - 6,0 mln zasięgu, 1,8 tys. wzmianek
- Pol and Rock Festival - 5,5 mln zasięgu, 1,4 tys. wzmianek
- ING Silesia Beats - 4,8 mln zasięgu, 666 wzmianek
- Malta Festival - 4,4 mln zasięgu, 963 wzmianki
- Jarocin Festiwal - 3,6 mln zasięgu, 984 wzmianki
- Polsat Hit Festiwal - 3,3 mln zasięgu, 430 wzmianek
- Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu - 3,1 mln zasięgu, 437 wzmianek
- Great September - 3,0 mln zasięgu, 672 wzmianek
- Rockowizna Festival - 2,9 mln zasięgu, 1,0 tys. wzmianek
- BitterSweet Festival - 2,7 mln zasięgu, 414 wzmianek
- Ostróda Reggae Festival - 1,9 mln zasięgu, 349 wzmianek
- Kazimiernikejszyn - 1,6 mln zasięgu, 308 wzmianek
- Tauron Nowa Muzyka Katowice - 1,6 mln zasięgu, 701 wzmianek
- Polish Hip-Hop Festival - 1,1 mln zasięgu, 471 wzmianek
- Co Jest Grane Festival - 341,7 tys. zasięgu, 53 wzmianki
- ZORZA - 250,8 tys. zasięgu, 52 wzmianki*
- Festiwal Piknik Country & Folk - 152,5 tys. zasięgu, 50 wzmianek
- Festiwal NADA - 26,1 tys. zasięgu, 11 wzmianek
Numerem 1 został festiwal Męskie Granie, który osiągnął najwyższy zasięg w sieci (ponad 42 mln odbiorców) i największą liczbę wzmianek w okresie od maja 2024 r. do kwietnia 2025 r. Tuż za nim uplasowały się TOP of the TOP Sopot Festival oraz Open er Festival.
W pierwszej dziesiątce znalazły się również wydarzenia wyspecjalizowane w konkretnych gatunkach muzycznych - jak łódzki Audioriver, skupiony na muzyce elektronicznej, czy gdański Mystic Festival, dedykowany fanom metalu. Kiedy zaczynaliśmy pracę nad raportem, festiwale były najszybciej rosnącą kategorią na biletyna.pl w zakresie sprzedaży biletów. To jasny sygnał, że Polacy coraz częściej wybierają festiwale jako sposób na spędzanie czasu, nie tylko w dużych miastach, ale i w mniejszych miejscowościach mówi Darek Matkowski, pomysłodawca i koordynator akcji Biletyna Festival Tour.

Co pamiętamy najbardziej z ulubionych wydarzeń? Dzięki badaniu przeprowadzonemu wśród 658 Polaków udało się uchwycić również emocjonalne aspekty festiwalowych doświadczeń. Co najmocniej zapadło ankietowanym w pamięć na najlepiej wspominanych festiwalach? Respondenci najczęściej wskazywali:
- konkretne koncerty - aż 62% badanych,
- niepowtarzalnÄ… atmosferÄ™ wydarzenia - 56%,
- towarzystwo, z którym się bawili - 25%.
Wśród dominujących emocji towarzyszących tym wspomnieniom znalazły się przede wszystkim: radość, poczucie wolności, ekscytacja, ale także wzruszenie i nostalgia.
Raz wystarczy, by chcieć wracać co roku Co ciekawe, aż 94% badanych poleciłoby swój ulubiony festiwal znajomym. 71% zrobiłoby to zdecydowanie. To pokazuje siłę festiwalowych przeżyć - takich, które zostają w nas na długo. Ponad połowa ankietowanych (56%) planowała udział w kolejnym festiwalu muzycznym jeszcze w te wakacje.
Pełny raport dostępny na biletyna.pl
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami