TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-10-19 - I półrocze 2017 r. okresem dynamicznego rozwoju marki Focus Hotels?

Jakie przychody zanotowała polska sieć Focus Hotels w pierwszym półroczu 2017? Czy sytuacja biznesowa obiektów Focus Hotels w 2016 roku była wzrostowa?

reklama


Polska sieć Focus Hotels należąca do Grupy Kapitałowej IMMOBILE S.A. w pierwszym półroczu 2017 roku zanotowała wzrost przychodów o 32% w stosunku do pierwszego półrocza 2016 roku. Jest to wynik skutecznie realizowanej strategii dynamicznej ekspansji marki Focus Hotel oraz Focus Hotel Premium. W czerwcu 2016 roku sieć otworzyła swój drugi hotel w Gdańsku, zaś w 2017 roku do sieci dołączył dawny Hotel Pod Orłem w Bydgoszczy. Jednocześnie w 2017 roku zawarto umowy dzierżawy na trzy nowe hotele.

Przychody za cały 2016 rok wzrosły o 5 mln zł w stosunku do roku 2015 (+17,5%), w dużej mierze za sprawą otwartego w czerwcu 2016 roku Focus Premium Gdańsk. Wzrosła także frekwencja hoteli (+1,3 p.p. vs 2015), a średnia cena za pokój oraz RevPAR wzrosły o 5,6 zł. W 2016 roku obiekty sieci Focus Hotels obsłużyły łącznie 223886 gości. W pierwszym półroczu 2017 roku Focus Hotels zanotował wzrost przychodów o 32% w stosunku do pierwszego półrocza 2016 roku, na co wpływ ponownie miało otwarcie hotelu Premium w Gdańsku, a także dołączenie do sieci w kwietniu 2017 r. Focus Premium Pod Orłem w Bydgoszczy.

Rosnący ruch turystów w kraju napędza polski rynek hotelowy, przez co jest on atrakcyjny dla inwestorów i deweloperów. Rośnie również liczba gości z zagranicy, a Polska staje się coraz bardziej rozpoznawalnym kierunkiem turystycznym. Wskaźniki frekwencji i przychodów rosną, a my jesteśmy przekonani, że polska branża hotelowa ma przed sobą jeszcze lepsze perspektywy niż do tej pory. Z roku na rok w Polsce rośnie też popyt na usługi z "wyższej półki" - dlatego przykładamy dużą wagę do rozwoju naszego brandu Focus Hotel Premium - mówi Łukasz Płoszyński, Członek Zarządu sieci Focus Hotels.

2017 to kolejny rok dynamicznego rozwoju marki Focus Hotel. Spółka dołączyła do sieci Focus Premium Pod Orłem w Bydgoszczy oraz podpisała umowy dzierżawy na trzy kolejne hotele, ugruntowując swoją pozycję lidera wśród sieci oferujących ten model współpracy. W sumie realizowanych jest obecnie aż pięć nowych inwestycji hotelowych, które prowadzone będą pod marką Focus Hotel lub Focus Hotel Premium - w Sopocie, Białymstoku, Poznaniu, Lublinie oraz Warszawie. Zarząd spółki zapowiada utrzymanie tej dynamiki oraz informuje o zbliżającej się ekspansji zagranicznej. We wrześniu br. sieć otworzyła biuro w Bukareszcie, które będzie odpowiedzialne za rozwój sieci na terenie Rumunii, Węgier, Czech oraz Słowacji.

Starannie selekcjonujemy obiekty i negocjujemy warunki. Najważniejszym celem, jaki sieć stawia sobie na najbliższe miesiące i lata, jest pozyskanie hoteli w Krakowie i Wrocławiu, wyjście poza granice kraju oraz debiut Focus Hotels na giełdzie. Pierwszych inwestycji sieci za granicą spodziewać się można w stolicy Rumunii - Bukareszcie. Inwestorom proponujemy dzierżawę na atrakcyjnych warunkach - zapewniamy m.in. gwarantowany czynsz i gwarancję zwrotu z inwestycji. Ten model cieszy się coraz większym zainteresowaniem i będziemy go rozwijać- dodaje Łukasz Płoszyński.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com