TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2025-01-22 - Wizz Air rezygnuje z płatnej infolinii

Wizz Air ogłosił wycofanie się z numeru premium, za którego minutę klienci płacili 4,92 zł. Decyzja została podjęta w wyniku postępowania wszczętego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w 2023 roku! Nowy numer infolinii, z lokalnymi stawkami, jest dostępny na stronie przewoźnika (obecnie (22)128-49-05) i działa w dni robocze w godzinach 9-18. Jednocześnie linia zachęca do korzystania z platformy samoobsługowej online, gdzie klienci mogą zarządzać rezerwacjami i wnioskować o zwroty.

reklama


Klienci mają możliwość korzystania z internetowego chatbota Amelia oraz całodobowego czatu obsługi klienta w przypadku bardziej złożonych zapytań. Pomimo zmian, Wizz Air poinformował, że w przypadku realizacji transakcji przez infolinię, takich jak zakup biletu, nadal obowiązuje dodatkowa opłata w wysokości 68 zł od pasażera.

UOKiK przypomina przedsiębiorcom, że zgodnie z nowymi przepisami, infolinie służące do kontaktu w sprawach związanych z zawartymi umowami nie mogą pobierać wyższych opłat niż stawki standardowe w taryfie klienta. Już wcześniej UOKiK zwrócił uwagę na praktyki Wizz Air oraz 30 innych przewoźników, wskazując na naruszenia praw konsumentów. Klienci skarżyli się na długi czas oczekiwania na połączenie, co prowadziło do wysokich kosztów, nierzadko przewyższających wartość zakupionych biletów. Obecnie trwa postępowanie w sprawie Wizz Air w UOKiK.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com