TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-11-06 - Zakończono ważną inwestycję na wrocławskim lotnisku

Właśnie zakończyła się jedna z kluczowych inwestycji Portu Lotniczego Wrocław zaplanowanych na ten rok.

reklama


Po sześciu miesiącach intensywnych prac nowe stanowisko na płycie do odladzania samolotów jest gotowe. Co istotne - prace ukończono przed startem rekordowego sezonu zimowego.

Poranny szczyt to intensywny czas w Porcie Lotniczym Wrocław. Wtedy odlatuje najwięcej samolotów, ponad 10 w ciągu godziny. W sezonie zimowym, gdy temperatura spada poniżej zera, pada deszcz lub śnieg - zdarza się, że przed startem wszystkie maszyny trzeba odlodzić. To standardowa procedura. Im więcej stanowisk, tym szybciej przebiega cały proces. Na wrocławskim lotnisku są od teraz dwa takie stanowiska.

Co to oznacza dla pasażerów? Utrzymanie punktualności przy zwiększonej liczbie operacji w sezonie zimowym. Takie inwestycje przeprowadza się w trosce o komfort i bezpieczeństwo pasażerów - odpowiada Jarosław Wróblewski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Ukończenie rozbudowy płyty do odladzania wraz z towarzysząca infrastrukturą i to przed inauguracją nowego sezonu było bardzo istotne. Już dziś jesteśmy gotowi na obsługę większej liczby operacji, szczególnie w czasie porannego szczytu komunikacyjnego - dodaje.

Obsługa wrocławskiego lotniska będzie w stanie odladzać teraz dwa samoloty jednocześnie. Dzięki temu zmniejszy czas ich oczekiwania w kolejce i jeszcze bardziej poprawi płynność realizowania operacji lotniczych w porcie. To ważne zwłaszcza dla pasażerów, którzy podróżują z Wrocławia z przesiadką na innym lotnisku.

Najnowsze technologie
Gdy temperatura spada poniżej zera, pada deszcz lub Å›nieg, samolot należy odlodzić, czyli w odpowiednim czasie do startu pokryć go specjalnym pÅ‚ynem, który zapobiega osadzaniu siÄ™ Å›niegu, lodu czy bÅ‚ota poÅ›niegowego na maszynie, zanim ta wzbije siÄ™ w powietrze. Proces trwa kilkanaÅ›cie minut. W ramach procedury stosuje siÄ™ nowoczesne technologie i najnowszy, niedawno zakupiony sprzÄ™t. Co istotne - wszystko to gwarantuje, że proces odladzania jest w peÅ‚ni bezpieczny dla Å›rodowiska i speÅ‚nia przyjÄ™te ekologiczne normy.

Nowy system oświetlenia

Koszt rozbudowy płyty wyniósł 13 mln zł. Została ona w pełni wyposażona w nowoczesny system oświetlenia nawigacyjnego, dzięki czemu można z niej korzystać w warunkach ograniczonej widoczności (np. podczas mgły). Nowe stanowisko jest zatem w pełni kompatybilne z ILS CAT. II - najbardziej nowoczesnym systemem nawigacyjnym do prowadzenia operacji lotniczych w trudnych warunkach pogodowych, z którego korzysta wrocławskie lotnisko. Wykonawcą prac była firma Strabag.

Ruch lotniczy jeszcze większy

Inwestycja w rozbudowÄ™ pÅ‚yty do odladzania o kolejne stanowisko jest bezpoÅ›rednio zwiÄ…zana z szybkim rozwojem wrocÅ‚awskiego portu. Skala projektu odpowiada standardom europejskim. Przez pierwsze trzy kwartaÅ‚y roku lotnisko obsÅ‚użyÅ‚o Å‚Ä…cznie ponad 2,6 mln pasażerów, czyli o 17,6% wiÄ™cej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Od stycznia do wrzeÅ›nia 2018 zrealizowano tu ponad 25 tys. operacji lotniczych (startów i lÄ…dowaÅ„). Zgodnie z prognozami, w caÅ‚ym 2018 roku port obsÅ‚uży ponad 3,2 mln pasażerów, co bÄ™dzie oznaczaÅ‚o, że osiÄ…gnie nowy, historyczny rekord. Także tegoroczna siatka lotów na sezon zimowy jest rekordowa i liczy 58 poÅ‚Ä…czeÅ„ (rozkÅ‚ad obowiÄ…zuje od 28 października 2018 roku).

Ruch lotniczy we Wrocławiu rośnie również dlatego, że swoje bazy operacyjne rozwijają tu najwięksi przewoźnicy. Ryanair bazuje w stolicy Dolnego Śląska trzy samoloty, a od lata tego roku dodatkowo czwarty w ramach Ryanair Sun. Od marca we Wrocławiu na stałe stacjonuje także drugi samolot Wizz Air, "nocują" tu też maszyny m.in. PLL LOT, SAS, Lufthansa, SWISS.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com