TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2021-09-03 - ECK uruchamia kampanię promującą prawa pasażerów

We wrześniu rusza kampania Europejskiego Centrum Konsumenckiego (działającego przy UOKiK), promująca prawa konsumenta w formie spotów na wybranych polskich lotniskach.

reklama


Jej autorzy chcÄ… zasygnalizować, jakie problemy mogÄ… siÄ™ przytrafić pasażerom podczas podróży, oraz poinformować, gdzie można uzyskać bezpÅ‚atnÄ… pomoc.  Kampania jest realizowana dziÄ™ki współpracy Europejskiego Centrum Konsumenckiego i UrzÄ™du Ochrony Konkurencji i Konsumentów z PrzedsiÄ™biorstwem PaÅ„stwowym "Porty Lotnicze". Spoty informacyjne bÄ™dÄ… wyÅ›wietlane na Lotnisku Chopina w Warszawie i w blisko dziesiÄ™ciu regionalnych portach lotniczych.

Europejskie Centrum Konsumenckie od początku 2021 roku otrzymało 3630 zgłoszeń od konsumentów. Problemy dotyczące podróżowania (opóźnionych i odwołanych lotów, uszkodzenia lub niedostarczenia bagażu, a także problemów z noclegiem) stanowią 30% wszystkich skarg, które odnotowało ECK w bieżącym roku.

Przykładowa sprawa:

Pasażer leciał z Marsa Alam do Warszawy czeskimi liniami lotniczymi. Jego bagaż został uszkodzony w czasie podróży. Zgłosił to na lotnisku, po czym otrzymał raport niezgodności bagażowej tzw. Raport PIR. Następnie pasażer wysłał pisemną reklamację do linii lotniczej, która zaoferowała mu odszkodowanie wysokości 200 zł. Konsument przystał na propozycję linii. Na zwrot pieniędzy czekał 3 miesiące, jednak przelew nie dotarł. Po tym czasie zgłosił sprawę do ECK Polska, które dzięki współpracy z ECK Czechy odzyskało rekompensatę za zniszczony bagaż.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com