TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2025-04-25 - Travelplanet.pl i Wakacje.pl razem

Wirtualna Polska Holding sfinalizowała przejęcie 100% udziałów w europejskiej grupie turystycznej Invia Group SE. W konsekwencji salony wakacje.pl i travelplanet.pl będą działać wspólnie. Dla touroperatorów sieć ponad 430 salonów o ugruntowanej marce stanowić będzie duży kanał sprzedaży, którego nikt nie będzie mógł lekceważyć.

reklama


W wyniku integracji powstaje międzynarodowa struktura obejmująca marki działające w dziewięciu krajach Europy i obsługująca rocznie blisko 6 milionów podróżnych. Na jej czele staje Aleksander Kusz, VP E-commerce w WP Holding. Dariusz Górzny, dotychczasowy prezes Wakacje.pl, będzie odpowiadał za pakiety turystyczne w całym regionie CEE. W zespole zarządzającym znajdzie się jeszcze po 4 managerów z Niemiec i z Polski.

Zintegrowana działalność obejmuje dotychczasowe aktywa turystyczne WP - Wakacje.pl oraz Szallas Group - a także kluczowe marki przejętej Grupy Invia:Ab-in-den-Urlaub(DACH),Fluege.de(DACH),Invia(CEE) oraz Travelplanet (Polska). Będą one odpowiadać na wszystkie potrzeby podróżnych: od zorganizowanych wyjazdów wakacyjnych, przez city breaki, turystykę lokalną i wynajem aż po samodzielne podróże lotnicze.

Zamykamy największą zagraniczną transakcję w historii Wirtualnej Polski i kontynuujemy budowę środkowoeuropejskiej grupy turystycznej. Łączymy doświadczenie silnych lokalnych marek z naszym podejściem do technologii i marketingu. Skala, jaką osiągamy, pozwala nam skutecznie konkurować z międzynarodowymi platformami. Globalni gracze inwestują dziś ogromne środki, by zdobywać klientów turystycznych w Europie. My odpowiadamy na to sprawdzonymi modelami działania, szybkością decyzyjną i kompetencjami marketingowymi mówiJacek Świderski, CEO Wirtualna Polska Holding.

Za całą działalność turystyczną odpowiadać będzieAleksander Kusz, VP E-commerce w WP Holding. Z funkcji CEO Grupy Invia odchodziBoris Raoul, który kończy współpracę z organizacją. Dziękuję Borisowi za wszystko, co zbudował w ramach Grupy Invia i życzę mu powodzenia w kolejnych wyzwaniach zawodowych. Przed nami nowy etap. Wierzę, że razem zbudujemy organizację, która będzie liderem nie tylko pod względem skali, ale przede wszystkim jakości doświadczenia klienta. Naszym celem jest zarządzanie markami pierwszego wyboru - lokalnie osadzonymi, ale z międzynarodowym zasięgiem i najnowszymi technologiami mówiAleksander Kusz, VP E-commerce, odpowiedzialny za rozwój segmentu turystycznego WP.

Zintegrowany obszar turystyki będzie działać jako grupa silnych, regionalnych spółek, zachowujących swoją autonomię i tożsamość, jednocześnie korzystających z synergii w kluczowych obszarach m.in. technologii i marketingu. Odpowiedzialność za budowanie strategii oraz wyniki biznesowe pozostanie w rękach CEO na poszczególnych rynkach - to sprawdzony model, który pozwala na dynamiczny rozwój.

Struktura operacyjna:


Zespół odpowiada za działalność na rynkach: Polska, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Czechy, Węgry, Słowacja, Rumunia oraz Chorwacja. Rocznie obsługuje obecnie prawie 6 mln klientów. Wartość zakupu Invia Group przez WP wyniosła 242,8 mln euro.

Grupa WP to holding technologiczny, prowadzący działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Od 2015 roku spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com