TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2020-04-03 - Rainbow wskazał, które rozwiązania tarczy antykryzysowej najbardziej mu pomogą

Zarząd Rainbow Tours ocenił, które rozwiązania Tarczy Antykryzysowej najbardziej pomogą spółce.

reklama


Po dokonaniu analizy, w kontekście potencjalnego wpływu pandemii wywołanej rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 na działalność prowadzoną przez Grupę Kapitałową Rainbow Tours, rozwiązań przewidzianych w ramach tzw. "Tarczy Antykryzysowej", zarząd spółki ocenia, iż rozwiązaniami najistotniejszymi z punktu widzenia spółki będą:



W ocenie Zarządu Spółki wprowadzenie przedmiotowego rozwiązania i możliwość jego ostatecznego zastosowania przez Spółkę może mieć dodatkowy wpływ na poprawę i zabezpieczenie sytuacji płynnościowe Spółki, poprzez ograniczenie kosztów wynagrodzeń (obniżenie wynagrodzeń pracowników objętych okresem przestoju ekonomicznego maksymalnie o 50%; obniżenie wymiaru etatu i wynagrodzeń pracowników objętych obniżonym wymiarem czasu pracy maksymalnie o 20%) oraz uzyskanie dofinansowania na realizację części wypłat wynagrodzeń. - podaje zarząd spółki.
  • Pakiet pomocowy w ramach systemu instytucji rozwoju, w tym w szczególności w zakresie działań i kompetencji przewidzianych dla Banku Gospodarstwa Krajowego ("BGK") [m.in. dodany art. 15zzzd].

    Przepisy Ustawy wprowadzają m.in. szereg zmian i rozwiązań dostosowawczych w pakiecie ustaw związanych z funkcjonowaniem podmiotów wchodzących w skład systemu instytucji rozwoju, o którym mowa w ustawie z dnia 04.07.2019 r. o systemie instytucji rozwoju (Dz.U. z 2019 roku, poz. 1572 ze zmianami wprowadzonymi mocą postanowień ustawy z dnia 31.03.2020 r. o zmianie ustawy o systemie instytucji rozwoju, Dz.U. z 2020 roku, poz. 569), a to w celu uregulowania norm prawnych niezbędnych do zaangażowania podmiotów z Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju w zapobieganiu, przeciwdziałaniu i zwalczaniu negatywnych skutków COVID-19 i wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

    W ocenie zarządu Rainbow, największy potencjalny wpływ na poprawę i zabezpieczenie sytuacji płynnościowe Spółki mogą mieć rozwiązania przewidziane dla Banku Gospodarstwa Krajowego. Zgodnie z dodanymi Ustawą postanowieniami nowego art. 15zzzd, w związku ze skutkami COVID-19 Bank Gospodarstwa Krajowego może udzielać, we własnym imieniu i na własny rachunek, poręczeń i gwarancji spłaty kredytów zaciągniętych przez przedsiębiorców w rozumieniu ustawy z dnia 06.03.2018 r. - Prawo przedsiębiorców, z wyłączeniem mikroprzedsiębiorców oraz małych przedsiębiorców, z przeznaczeniem na zapewnienie płynności finansowej. BGK będzie udzielał takich poręczeń i gwarancji we własnym imieniu i na własny rachunek. Podstawowe warunki udzielania przedmiotowych poręczeń i gwarancji, są następujące:


    W ramach przedmiotowych rozwiązań, poza uzyskaniem przez BGK możliwości udzielania, w związku ze skutkami choroby zakaźnej wywołanej wirusem SARS-CoV-2, poręczeń i gwarancji spłaty kredytów zaciągniętych przez średnich i dużych przedsiębiorców z przeznaczeniem na zapewnienie płynności finansowe, w BGK utworzono dedykowany Fundusz Gwarancji Płynnościowych, na pokrycie kosztów i wydatków związanym z udzielaniem poręczeń i gwarancji [art. 70 Ustawy].

    Na dzień publikacji raportu zarząd touroperatora jest w trakcie dokonywania szczegółowej oceny rozwiązań przewidzianych w ramach systemu instytucji rozwoju i możliwości ich zastosowania na potrzeby związane z minimalizacją negatywnych skutków pandemii spowodowanej rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 na działalność Spółki i Grupy Kapitałowej.

    Dodatkowo, zgodnie z obowiązującymi już dotychczas postanowieniami art. 13 ustawy z dnia 02.03.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, spółce, jako przedsiębiorcy turystycznemu, przysługuje zwrot wpłat przekazanych na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, w przypadku, gdy podróżny odstąpi od umowy lub organizator turystyki rozwiąże umowę o udział w imprezie turystycznej, które to odstąpienie od umowy lub rozwiązanie umowy pozostawać będzie w bezpośrednim związku z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2 (przedsiębiorca turystyczny może wystąpić o zwrot wpłaty nie później niż w terminie 60 dni od dnia odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy).

    Ponadto, zarząd Rainbow ocenia, iż dodatkowy, ewentualny wpływ na przeciwdziałanie potencjalnym negatywnym skutkom pandemii na działalność prowadzoną przez Emitenta (potencjalnie o mniejszym znaczeniu), mogą mieć w szczególności następujące rozwiązania przewidziane w ramach przedmiotowego programu pomocowego i osłonowego:



    Wróć do strony głównej


    Pełna wersja

    © 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Kontakt z nami

    stat24.com