TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W maju gdy ruszała kampania POT Odpoczywaj w Polsce wydawało się, że ten projekt będzie kolejnym kołem zamachowym dla krajowej turystyki po bonie 1000+.
reklama
Kampania rozpoczęła się 6 czerwca promocją w telewizji w cyklu "PnŚ na lato - Odpoczywaj w Polsce". Każdy kolejny odcinek promuje inny region i pokazuje atrakcje i miejsca wskazane przez regionalne organizacje turystyczne.
Jej uzupełnieniem miała być promocja m.in. w PKP Intercity, prezes spółki Marek Chraniuk z zadowoleniem potwierdził, że Wierzymy, że potencjał turystyczny Polski jest ogromny i cały czas nie w pełni wykorzystany. Dzięki współpracy PKP Intercity i Polskiej Organizacji Turystycznej odkrywanie uroku polskich regionów staje się jeszcze łatwiejsze. Już teraz naszymi pociągami można szybko, bezpiecznie i komfortowo dotrzeć do atrakcyjnych turystycznie lokalizacji - od największych miast, po niewielkie, ale wyjątkowe miasteczka. To zrozumiałe, że przewoźnik wspiera kampanię dla sowich potencjalnych klientów.
Jednak jak pisaliśmy wczoraj i jak wiadomo nie od dziś - większość wyjazdów zaczyna się w internecie Turystyka krajowa dominuje w wyszukiwarce Google. Zatem co z internetową częścią kampanii? Tutaj zdziwienie nasze obudziła informacja, że 12 czerwca POT zdecydował się na wybór oferty Value Media, a kampania będzie realizowana w najbliższym czasie. Okazało się, że w konkursie na promocję wystartowało 11 firm (konkurs ogłoszono 11 maja). 3 czerwca POT wybrał ofertę firmy Sarigato Sp. z o.o., jednak ona odstąpiła od realizacji zamówienia.
Nie tylko fakt, że czekamy ponad miesiąc na rozpoczęcie kampanii budzi wątpliwości. Obecnie również wątpliwość budzi budżet kampanii wynosi 152,3 tys. zł. I to z dwóch powodów - po pierwsze małej kwoty na promocję i późnego okresu względem rozpoczynających się wakacji. Tak kwota pozwoli dotrzeć z przekazem do wielu osób, ale raczej w socialmedia, czy reklamie o niskich kosztach CPM (zatem nie mówimy tu o dużych formatach, dobrze widocznej promocji itd.)
Po drugie - czy przy tak małej kwocie kampanii i tak krótkim horyzoncie czasowym, czy konieczne było angażowanie zewnętrznych firm? Czy POT nie ma własnych specjalistów od promocji, którzy mogli uruchomić te środki już pod koniec maja, tak aby skierować myślenie Polaków rozważających wakacje na wypoczynek w Polsce? Bowiem wobec problemów sanitarnych i konieczności dochowania standardów, wiele osób może przyjąć bardzo niedobrą dla turystyki postawę "wakacji w tym roku nie ma". Niska elastyczność w kryzysie jest większym grzechem niż ryzyko mniej efektywnego wydania środków na jakie się narażamy nie mając papieru z przetargu. Niestety urzędnicy widzą to często inaczej.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami