TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wygrana Warszawy w konkursie European Best Destinations w dużej mierze wydaje się być zasługą mobilizacji dzięki działaniom stołecznego ratusza.
reklama
Warszawa jako zwycięska destynacja otrzymała 140 tysięcy głosów, przy łącznie oddanych 686 tys. głosach. Drugie były Ateny z 91 tys. głosów, a trzeci Maribor z 68,6 tys. głosów. W tym plebiscycie każdy mógł głosować raz dziennie, a warszawscy urzędnicy promowali specjalną stronę www.glosujnawarszawe.pl , która prowadziła do strony głosowania, gdzie każdy mógł łatwo oddać głos na pozycję "21".
Niestety trudno oceniać ten plebiscyt pozytywnie - z uwagi na możliwość wielokrotnego głosowania tych samych osób oraz niewielką w skali Europy ilość głosów największą korzyść odnosi organizator konkursu. Sama możliwość wielokrotnego głosowania może prowadzić do znacznego wypaczenia wyników (przy tej liczbie głosów w dużych miastach do wypaczenia wyniku wystarczyłoby, aby codziennie głosowali urzędnicy).
Na minus należy także ocenić, iż na stronach z wynikami jest dużo reklam i są zaimplementowane komercyjne moduły w tym do rezerwacji hoteli, zakupu lotów, a brak jest bezpośredniego linku do zwycięskiego miasta, co utrudnia ocenę skuteczności promocyjnej konkursu (brak możliwości zliczenia odesłań). Strona wyników konkursu: www.europeanbestdestinations.com
Na plus należałoby zaliczyć informację, że 52% głosów zostało oddanych spoza Europy i ten rok jest pierwszym, w którym głosy spoza Europy były większością. Od strony technicznej miejmy nadzieję, że nie były to głosy z azjatyckich farm botów, które można kupić za grosze.
Jednak dzięki publikacjom z informacjami o wygranej, trud mieszkańców Warszawy powinien pozwolić zyskać Warszawie dodatkowych turystów i to z pewnością ma znaczenie.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami