TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-08-16 - Udział last minute w sprzedaży gorszy niż przed rokiem

W MerlinX silny tydzień - wynika z raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki. Sprzedaż imprez turystycznych wraca na tory wzrostów.

reklama


Po dwóch słabszych tygodniach, sprzedaż wyjazdów znów osiąga pozytywne wynika. Liczba klientów w biurach podróży w 32 tygodniu 2018 r. (06 -12.08) wzrosła o 9,1% w stosunku do roku ubiegłego. Tym samym sprzedaż imprez turystycznych była o 6,6% wyższa niż w tym samym czasie w 2017 roku. Większym zainteresowaniem cieszyły się imprezy lotnicze, których wartość była wyższa o 11,1%. Wycieczki z dojazdem własnym zanotowały 17,7% spadek, zaś na wyjazdy autokarowe zdecydowało się o 9% mniej klientów. Zestawienie powstało w oparciu o dane z systemu rezerwacyjnego MerlinX.





Klienci najczęściej decydowali się na wyjazdy do Grecji, Turcji, Bułgarii, Hiszpanii, Egiptu, Albanii, Włoch. Najpopularniejszym kierunkiem była Antalya, Heraklion, Rhodes, Burgas, Korfu oraz Zakintos. Jeśli chodzi o ceny, widoczne są spadki na większości destynacjach. Przykładowo: Heraklion z 2494 zł/os. spadł do 2341zł/os., Rodos z 2654 zł/os. do 2554 zł/os., Burgas z 2006 zł/os. potaniał do 1905 zł/os., Korfu z poziomu 2301 zł/os. spadło do 2204 zł/os.





Co ciekawe, do raportu dołączono zestawienie sprzedaży ofert last minute. Jak się okazuje, udział last minute w sprzedaży jest niższy rok temu i wyniósł 45,5%. W 2017 roku udział ten był wyższy i osiągnął 47,4%. Natomiast dwa lata temu udział lastów był jeszcze wyższy.





Cały raport dostępny poniżej

Możesz także pobrać plik: turinfo_20180816_booking_report_32_2018.pdf



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com