TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-05-23 - Rynek podróży służbowych rośnie

Rynek podróży służbowych zwiększa się z roku na rok o 4,1% i już dzisiaj jest wart 1,3 biliona dolarów. Mimo to wiele nowości i udogodnień z rynku konsumenckiego trafia na niego z opóźnieniem - dlatego w najbliższej przyszłości należy się spodziewać licznych zmian związanych z adaptacją innowacyjnych rozwiązań przez biznes - wynika z raportu Podróże Służbowe 2019, przygotowanego przez SW Research na zlecenie Hotailors. Prezentujemy niektóre dane zamieszczone w raporcie.

reklama


Prawie wszystkie z badanych osób jeżdżą w podróże służbowe po Polsce (95%). Krajowe podróże trwają: jedną, dwie noce lub nawet bez noclegu (po ok. 25%). 3/4 pracowników wyjeżdżających służbowo jest wysyłana przez pracodawców na podróże po Europie, w tym 30% robi to przynajmniej raz w miesiącu. Podróże te trwają dwie, trzy lub 4-7 nocy (po około 24%). Poza Europę wyjeżdża 53% uczestników badania, w tym 13% z nich przynajmniej raz w miesiącu. Pracownicy wyjeżdżający poza Europę, przebywają tam najczęściej 4-7 nocy (34%).

Z raportu wynika, że celem podróży najczęściej są eventy i konferencje - 24,1%, szkolenia - 23,7%, oraz spotkania z kontrahentami - 20,8%.

Jeśli chodzi o koszty podróży służbowych po Polsce to najczęściej wchodzą w nie: opłaty za hotele (64%) i pociągi (55%). Co czwarty badany wynajmuje samochód i taka sama liczba zamawia transfer z lotniska. Tylko co piąty pracownik po kraju lata samolotem. Według badania zleconego przez Hotailors, dla pracowników w podróżach po kraju rezerwowane są hotele trzygwiazdkowe (42%) i czterogwiazdkowe (27%). Także przy podróżach służbowych po Europie, autorzy raportu zauważyli największą popularność hoteli z trzema (32%) i czterema (28%) gwiazdkami.

Najbardziej popularnymi hotelami wśród pracowników podróżujących poza Europę są te z czterema gwiazdkami (32%). Podobny odsetek korzysta z hoteli trzygwiazdkowych (25%) i pięciogwiazdkowych (23%) Podczas podróży służbowych poza Europą najwięcej badanych wybiera klasę ekonomiczną (38%), ale dużo częściej niż w przypadku kraju i Europy pracownicy korzystają z klasy biznes - 25%. W skład kosztów podróży służbowych poza Europę wchodzą najczęściej opłaty za loty (66%), hotele (60%) oraz transfer z lotniska (43%). Samochód wynajmuje 28% pracowników, a co dziesiąty korzysta z pociągu.

Podróżujący służbowo, latając po Polsce i Europie, najczęściej korzystają z klasy ekonomicznej (odpowiednio 54% i 52%). Lecąc dalej, jedna czwarta podróżujących (25%) korzysta z klasy biznes. Autorzy raportu zwracają uwagę, że podróżowanie wyższymi klasami na krótszych trasach nie zawsze jest uzasadnione, natomiast w przypadku podróży powyżej 4 godzin pozwala efektywniej przygotować się do spotkań.

Badani deklarują, że najczęściej korzystają z noclegów w hotelach 3- i 4-gwiazdkowych. W Polsce przeważają hotele trzygwiazdkowe (42%), natomiast poza Europą jedna czwarta podróżujących korzysta z apartamentów (23%), które sprawdzają się podczas dalszych podróży, zajmować je może większa grupa osób, zwykle są też atrakcyjne cenowo.

W 32% zbadanych instytucji jest wyznaczona osoba do obsługi podróży służbowych. Z pomocy office managera lub asystentki, którzy odpowiadają za proces rezerwacji, korzysta co piąty badany (21%), podobny odsetek samodzielnie dokonuje rezerwacji w serwisach z biletami i lotami (19%). Najczęściej są to Booking.com (64% z nich) oraz strony hoteli (30%) i linii lotniczych (27%). 14% pracowników korzysta z wewnętrznego systemu rezerwacji lub z usług zewnętrznego biura podróży lub agenta turystycznego.

76,3% badanych dokonuje rezerwacji co najmniej tydzień przed rozpoczęciem podróży, z czego 56,3% podróży jest rezerwowana z jedno- lub dwutygodniowym wyprzedzeniem. Tylko 23,3% podróżujących dokonuje rezerwacji z wyprzedzeniem krótszym niż tydzień.

Pełny raport Podróże Służbowe 2019 można pobrać ze strony hotailors.com



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com