TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-08-12 - Air France zapowiada wymianę samolotów

WÅ‚adze Air France planujÄ… wymianÄ™ swojej floty.

reklama


Szefowie Grupy Air France-KLM potwierdzili plany transformacji floty Air France, podpisując wiążące zamówienie na zakup 60 samolotów wąskokadłubowych Airbus A220-300, z opcją zakupu 30 kolejnych i prawami nabycia dalszych 30. Pierwszy A220-300 ma zostać dostarczony Air France we wrześniu 2021. Jednocześnie przewoźnik ogłosił, że do 2022 roku wycofa z eksploatacji 10 samolotów Airbus A380 i rozpoczyna analizę rynku w celu zastąpienia tych samolotów maszynami nowej generacji. Obie decyzje są częścią długoterminowej strategii poprawy rentowności i zwiększenia konkurencyjności przewoźnika.
]
Transformacja floty, polegajÄ…ca zastÄ…pieniu części samolotów nowoczeÅ›niejszymi i bardziej wydajnymi maszyny, które majÄ… znacznie mniejszy wpÅ‚yw na Å›rodowisko, ma obecnie kluczowe znaczenie w minimalizacji marż w branży. Nowe samoloty Airbus A220-300 bÄ™dÄ… wykorzystywane do lotów krajowych i europejskich (krótki i Å›redni dystans) i majÄ… pozwolić Air France na utrzymanie siatki poÅ‚Ä…czeÅ„ przy niższych kosztach. Ponadto A220-300 emituje o 20 proc. mniej dwutlenku wÄ™gla niż porównywalny samolot w swojej klasie i jest dwukrotnie cichszy. Pierwszy A220-300 ma zostać dostarczony Air France we wrzeÅ›niu 2021. Nowe samoloty, o pojemnoÅ›ci 150 miejsc i zasiÄ™gu 2300 mil (4260 km), majÄ… zastÄ…pić Airbusy A318 i A319, co pozwoli przewoźnikowi zwiÄ™kszyć konkurencyjność dziÄ™ki obniżeniu kosztów eksploatacji o ponad 10% w porównaniu do zastÄ™powanych typów samolotu.

Air France podjął również decyzję o wycofaniu ze swojej floty wszystkich 10 Airbusów A380, ponieważ ich eksploatacja, przy obecnej konkurencyjności rynku, przestała być rentowna. Czterosilnikowy samolot A380 zużywa 20-25% więcej paliwa (w przeliczeniu na jednego pasażera) w porównaniu z samolotem nowej generacji przeznaczonym do tras dalekiego zasięgu. Tym samym maszyna emituje znacznie więcej CO2 niż inne. Ponadto, rosnące koszty obsługi technicznej, a także niezbędne modernizacje kabiny w celu spełnienia oczekiwań klientów jeszcze bardziej obniżają atrakcyjność ekonomiczną tych maszyn. Grupa Air France KLM bada możliwe opcje zastąpienia Airbusów A380 samolotami nowej generacji, które są obecnie dostępne na rynku.

Te decyzje są kolejnymi krokami w realizacji naszej długoterminowej strategii poprawy rentowności. Po niedawno złożonym przez Air France i KLM zamówieniu na Airbusy A350 i Boeingi 787, wkrótce do naszej floty dołączą Airbusy A220-300, który są wydajne pod względem operacyjnym, ekonomicznym, jak i środowiskowym. Wybór Airbusa A220-300 wspiera nasz cel, jakim jest bardziej zrównoważona eksploatacja, dzięki znacznemu zmniejszeniu emisji CO2 i hałasu. Nowe samoloty zapewnią naszym klientom większy komfort podróży na krótkich i średnich dystansach, a naszym pilotom - dostęp do najnowszej technologii nawigacyjnej. Transformacja floty Air France podkreśla ambicję Grupy do osiągnięcia wiodącej pozycji wśród europejskich linii lotniczych. - powiedział Benjamin Smith, Prezes Grupy Air France - KLM

Grupa Air France-KLM dysponuje obecnie flotą 541 samolotów, które wykonują loty dla trzech przewoźników: Air France, KLM i Transavią, oferując siatkę liczącą 318 kierunków na całym świecie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com