TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Brytyjski przewoźnik policzył straty poniesione w wyniku chaosu spowodowanego przez drony na lotnisku Gatwick. Jest ono drugim pod względem liczby obsługiwanych pasażerów lotniskiem w Wielkiej Brytanii i siódmym w Europie.
reklama
Zakłócenia w operacjach lotniczych miały miejsce w przedświątecznym okresie od 19 do 20 grudnia ubiegłego roku i trwały 36 godzin. Linie lotnicze przez całą sytuację straciły 15 mln funtów - tyle wyniosły utracone przychody oraz odszkodowania dla pasażerów, które trafiły do 82 tys. podróżnych. Ponad 400 lotów easyJet zostało odwołanych.
Dyrektor generalny easyJet, Johan Lundgren, powiedział, że jest "rozczarowany", że lotnisku zajęło tak dużo czasu, aby rozwiązać sytuację i ponownie otworzyć pas startowy. Mimo straty grupa przedstawiła optymistyczne prognozy na 2019 rok. "Czujemy, że środowisko jest solidne, a my w nim dobrze działamy" - powiedział dziennikarzom Lundgren.
Łącznie nie odbyło się ponad 1000 lotów wszystkich przewoźników lotniczych latających z Gatwick, a na pokład nie wsiadło ok. 140 000 pasażerów.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami