TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2018-04-04 - Wielkanocny spadek sprzedaży w biurach podróży?
Po trzech tygodniach wzrostów w biurach podróży, Wielki Tydzień czyli 13 tydzień roku (26.03-01.04 2018 r.) przyniósł mniejszą sprzedaż w biurach podróży.
reklama
Raport przygotował Polski Związek Organizatorów Turystyki na podstawie danych z systemu rezerwacyjnego Merlin X. Liczba klientów spadła o 3,1% w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Liczba dokonanych rezerwacji również zmalała o 3%. Spowodowane jest to Świętami Wielkanocnymi, Polacy prawdopodobnie bardziej skupili się na wyciszeniu i zadumie niż na kupowaniu wycieczek.

Wśród kupowanych wyjazdów o 1,2% wzrosła liczba wycieczek z dojazdem własnym. Największy spadek bo aż 23,2% zanotowały autokarowe wycieczki. Wśród najczęściej wybieranych kierunków znalazły się: Antalya 2606 zł/os., Heraklion 2511 zł/os., Hurghada 2249 zł/os., Korfu 2321 zł/os., Burgas 2048 zł/os.

Zainteresowanie egipskimi kierunkami wzrosło najbardziej. W przypadku Hurghady popularność tego kierunku urosła aż o 128,9%, w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym. Kolejną destynacją, która zanotowała wysoki wzrost jest Skarm El Sheikh, gdzie Polacy wybierali aż o 67,7% częściej, w omawianym tygodniu niż rok temu.

Cały raport dostępny poniżej
Możesz także pobrać plik: turinfo_20180404_booking_report_13_2018.pdf
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami