TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-01-22 - Japoński hotel zwalnia połowę... robotów

Hotel "Henn-na" z jap. "dziwny" został otwarty w 2015 roku w japońskim mieście Sasebo. "Dziwny" hotel otwarto na terenie parku rozrywki "Huis Ten Bosch", który jest inspirowany Holandią: można tam znaleźć tulipany, wiatraki oraz holenderską architekturę.

reklama


Japoński hotel słynął z oferowania w pełni zautomatyzowanych usług - obsługa hotelu składała się z robotów. Na samym początku w hotelu pracowało 80 robotów. W 2019 roku załoga liczyła 243 automatycznych pracowników.

Niestety okazało się, że roboty komplikują pobyt gościom hotelu. Zdarzało się im uaktywniać w nocy podczas chrapania i dopytywać czy goście nie potrzebują pomocy. Ponadto roboty mające nosić walizki nie były w stanie dotrzeć do wszystkich pokoi. Klienci hotelu skarżyli się również na ograniczenia robotów w rozumieniu komend głosowych.

W związku z zaistniałą sytuacją właściciel hotelu stwierdził, że trzeba jednak "zwolnić" połowę robotów z pracy. Przyznał, że mechanizmy i oprogramowanie bardzo szybko się dezaktualizowały: to, co wydawało się zaawansowane w 2015 roku, cztery lata później jest już przestarzałe.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com