TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-07-07 - Oryginalna sieciowa kawiarnia w Japonii

Prostota, czystość i porządek - tak można w kilku słowach opisać wystrój nowej kawiarni sieci Starbukcs w japońskim Kioto. Co znaczy, iż lokal jest urządzony w stylu tatami? Co ją wyróżnia i czym charakteryzuję się ów styl?

reklama


Pierwsza kawiarnia Starbucks w Japonii została otwarta w 1996 roku i aktualnie w całym kraju jest 1,1 tys oddziałów kawiarni. Japonia jest czwartym największym rynkiem zbytu Starbucksa. W Kioto, Starbucks ostatnio otworzył Ninenzaka Yasaka Tea House (nazwa nawiązuje do stylu starych japońskich herbaciarni, ale to wciąż przede wszystkim kawiarnia). Lokal znajduje się w dzielnicy Higashiyama, czyli jednej z najstarszych i najlepiej zachowanych dzielnic w Kioto. W budynku w którym teraz mieści się kawiarnia, niegdyś urzędowały gejsze.

Co ciekawe, obiekt nie wyróżnia się szczególnie na tle pozostałych zabudowań w dzielnicy - świątyń czy tradycyjnych sklepów. Lokal urządzony jest tradycyjnym stylu japońskich herbaciarni wyłożonymi tatami czyli specjalnymi matami. Maty kładzie się jedna obok drugiej, zakrywając podłogę. Tatami jest ciasno utkana ze słomek ryżowych.

Kawiarnia mieści się w dwupiętrowym budynku gdzie na parterze znajduje się lada, gdzie można zamówić napoje. Na parterze, znajdują się również trzy ogrody z tzw. tsukubai. Są to granitowe zbiorniki na wodę umieszczane w ogrodach jako jedne z najważniejszych elementów ogrodowych. Wprowadzono je do ogrodów herbacianych, gdzie goście poprzez symboliczne obmycie swoich ust i rąk oczyszczali swoje myśli i ciało by odpowiednio przygotować się do ceremonii parzenia i picia herbaty. Na drugim piętrze znajdują się trzy pokoje wyłożone tatami, gdzie przed wejściem należy ściągnąć obuwie a napoje piję się siedząc na matach.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com