TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-10-19 - Potrzeby niepełnosprawnych podróżujących niedostatecznie uwzględniane?

Ponad dwa miliardy ludzi na Å›wiecie potrzebuje uÅ‚atwieÅ„ w dostÄ™pie do usÅ‚ug zwiÄ…zanych z podróżą z powodu niepeÅ‚nosprawnoÅ›ci lub wieku. Mimo to, jak wykazaÅ‚y wyniki badaÅ„ opublikowane przez firmÄ™ Amadeus, wiÄ™kszość potrzeb takich osób nie jest należycie uwzglÄ™dniana przez branżę turystycznÄ… i sektor publiczny. Miliony podróżujÄ…cych wciąż nie mogÄ… liczyć na niezbÄ™dne udogodnienia.

reklama


Jak wynika z raportu "Voyage of discovery: Working towards inclusive and accessible travel for all" ("Podróż w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, co zrobić, aby każdy mógÅ‚ podróżować"), najwiÄ™kszymi barierami utrudniajÄ…cymi dostÄ™p do usÅ‚ug w podróży jest brak dokÅ‚adnych i wyczerpujÄ…cych informacji oraz odpowiedniej obsÅ‚ugi Å›wiadczonej przez wykwalifikowanych pracowników. OkazaÅ‚o siÄ™ również, że podróżni potrzebujÄ…cy udogodnieÅ„ coraz częściej oczekujÄ…, iż bÄ™dÄ… one standardem dostÄ™pnym bez dodatkowych opÅ‚at. Coraz ważniejszÄ… rolÄ™ odgrywajÄ… też nowoczesne technologie, takie jak rozpoznawanie gÅ‚osu, które zaczynajÄ… być uważane za normÄ™.

Inne wnioski z badań:



W raporcie z badaÅ„ podkreÅ›lono, że stworzenie Å›rodowiska podróży bez barier wymaga wprowadzenia wielu usprawnieÅ„. NiezbÄ™dna jest efektywna komunikacja uÅ‚atwiajÄ…ca dostÄ™p do informacji o udogodnieniach oraz odpowiednio przeszkolony, zawsze gotowy do pomocy personel, który wie, jak zająć siÄ™ osobami majÄ…cymi szczególne potrzeby.

Standaryzacja treÅ›ci i usÅ‚ug sprawi, że caÅ‚a branża bÄ™dzie mogÅ‚a dziaÅ‚ać bardziej spójnie oraz zaoferować zestaw usÅ‚ug dostosowany do oczekiwaÅ„ każdego klienta. Przez wspólne dziaÅ‚ania, firmy mogÄ… zapewnić turystom bardziej spersonalizowanÄ… obsÅ‚ugÄ™ tak, aby każdy element podróży byÅ‚ dostosowany do konkretnej osoby i jej potrzeb czytamy w raporcie.

Autorzy zalecajÄ… również zacieÅ›nienie współpracy miÄ™dzy sektorem prywatnym i publicznym w celu zapewnienia uÅ‚atwieÅ„ dostÄ™pu podróżujÄ…cym, którzy tego potrzebujÄ….

UÅ‚atwienia dostÄ™pu do usÅ‚ug turystycznych sprawiÄ…, że stanÄ… siÄ™ one bardziej osiÄ…galne nie tylko dla osób majÄ…cych szczególne potrzeby. UsuniÄ™cie barier utrudniajÄ…cych podróżowanie, personalizacja oferty, dalsze usprawnienie obsÅ‚ugi klienta z wykorzystaniem najnowszych technologii oraz stworzenie bardziej dostÄ™pnej infrastruktury, po której każdy bez wyjÄ…tku bÄ™dzie mógÅ‚ siÄ™ samodzielnie poruszać, przyniesie korzyÅ›ci wszystkim komentuje Alex Luzárraga, wiceprezes ds. strategii korporacyjnej w firmie Amadeus.

Ułatwienia dostępu są jednym z elementów strategii społecznej odpowiedzialności biznesu realizowanej przez firmę Amadeus, a także kluczowym kryterium zewnętrznych ocen i klasyfikacji przedsiębiorstw pod względem dbałości o środowisko, sprawy społeczne i ład korporacyjny, takich jak indeks DJSI (Dow Jones Sustainability Index).

Czujemy siÄ™ zobowiÄ…zani do realizacji idei zrównoważonego rozwoju w branży turystycznej mówi Tomas López Fernebrand, wiceprezes, radca prawny i sekretarz firmy Amadeus. JesteÅ›my dumni, że zostaliÅ›my uznani za Å›wiatowych liderów naszego sektora w rankingu DJSI. UÅ‚atwienia dostÄ™pu w podróży sÄ… jednym z najważniejszych aspektów odpowiedzialnoÅ›ci spoÅ‚ecznej w branży turystycznej, przy czym kluczowÄ… rolÄ™ odgrywa tu technologia. NiezbÄ™dna jest również współpraca z klientami oraz sektorem prywatnym i publicznym, która pozwoli ujednolicić standardy branżowe w taki sposób, aby każdy bez wyjÄ…tku mógÅ‚ korzystać z uroków podróży - dodaje.

Badania zostaÅ‚y przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych, Unii Europejskiej i Indiach przez ILUNION, firmÄ™ doradczÄ… należącÄ… do ONCE, hiszpaÅ„skiej organizacji niewidomych. Objęły okoÅ‚o 800 rozmów z podróżujÄ…cymi, którzy potrzebujÄ… uÅ‚atwieÅ„ dostÄ™pu, ze specjalistami z branży, jak również z przedstawicielami sektora prywatnego i publicznego oraz instytucji miÄ™dzynarodowych. PodróżujÄ…cy zostali podzieleni na osoby z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ… wzrokowÄ…, sÅ‚uchowÄ…, poznawczÄ… i fizycznÄ… oraz osoby starsze (powyżej 65 roku życia).

Pełny raport poniżej.

Możesz także pobrać plik: turinfo_20171019_accessible-travel-report-voyage-of-discovery.pdf



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com