TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-07-19 - Amadeus wzmacnia ofertę usług dodatkowych

Amadeus przedstawił szereg narzędzi pozwalających na uzupełnienie oferty linii lotniczych o kompleksowe usługi dodatkowe, które umożliwią zwiększenie dochodów oraz podwyższenie jakości obsługi klientów.

reklama


Linia Corsairfly rozpoczęła pilotażową eksploatację rozwiązania Amadeus Ancillary Services do sprzedaży usług dodatkowych zarówno poprzez witrynę internetową linii lotniczej jak i za pośrednictwem biur podróży. Ponadto, 1 czerwca br. firma Amadeus wdrożyła w linii Finnair serwer EMD (Electronic Miscellaneous Document Server), służący do wystawiania, przechowywania, zarządzania i dystrybuowania powiązanych i niezależnych dokumentów EMD (Electronic Miscellaneous Documents), stanowiących branżowy standard przy efektywnej sprzedaży i zarządzaniu usługami dodatkowymi.

Rozwiązanie Amadeus Ancillary Services pozwala linii Corsairfly oferować podróżnym możliwość rezerwowania zezwoleń na nadbagaż, dzięki którym mogą oni zabrać większą niż przewidziana ilość bagażu. Corsairfly przekazuje informacje o opłatach za te usługi do ATPCo, które dostarcza danych o opłatach odpowiednim wyszukiwarkom cen, używanych przy rezerwacji i sprzedaży biletów lotniczych.

Sprzedaż usług dodatkowych dostosowana jest do wymagań biur podróży oraz do sposobu ich pracy, co odciąża pracowników biur z konieczności rezerwowania usług dodatkowych za pomocą oddzielnych interfejsów.

Firma Amadeus opracowała katalog graficzny, umożliwiający biurom podróży łatwe przeglądanie aktualnych ofert dodatkowych usług linii lotniczych. Katalog ten automatycznie oblicza łączną cenę wszystkich wybranych usług, znacznie ułatwiając ich sprzedaż.

W ramach innej ważnej inicjatywy, mającej ułatwić liniom lotniczym zarządzanie sprzedażą usług dodatkowych, firma Amadeus dokonała wdrożenia kompleksowego rozwiązania EMD w linii Finnair. EMD (Electronic Miscellaneous Documents) to będące branżowym standardem rozwiązanie, umożliwiające liniom lotniczym i biurom podróży sprzedaż oraz kontrolę wykorzystania wszelkich usług dodatkowych, zarówno powiązanych z biletem, takich jak nadbagaż, czy też takich jak dostęp do wydzielonych poczekalni oraz opłaty za zmianę rezerwacji.

Serwer Amadeus EMD zostanie w peÅ‚ni zintegrowany z rozwiÄ…zaniem Amadeus Altéa Customer Management. BÄ™dzie posiadaÅ‚ peÅ‚nÄ… zgodność z niezależnymi systemami rezerwacji, zarzÄ…dzania zasobami i odlotami, w celu umożliwienia liniom lotniczym zarzÄ…dzania sprzedażą i realizacjÄ… usÅ‚ug dodatkowych we wszystkich obszarach obsÅ‚ugi klienta, od rezerwacji, przez odprawÄ™ przed lotem, po obsÅ‚ugÄ™ posprzedażnÄ….

Firma Amadeus będzie dalej rozwijać możliwości związane z EMD, obejmując nimi również biura podróży używające systemu Amadeus oraz rozpoczynając programy pilotażowe na rynku fińskim z udziałem Finnair jeszcze w tym roku. Na rok bieżący przewiduje się również rozszerzenie możliwości EMD w sposób zapewniający obsługę współpracy linii lotniczych korzystających z serwera Amadeus EMD.

- Realizowane wdrożenia pilotażowe sÄ… ważnymi osiÄ…gniÄ™ciami w procesie wprowadzania przez firmÄ™ Amadeus kompleksowego zestawu rozwiÄ…zaÅ„ do obsÅ‚ugi usÅ‚ug dodatkowych, które pozwolÄ… liniom lotniczym zapewnić klientom bezprecedensowe korzyÅ›ci, zaÅ› biurom podróży szybko i efektywnie wyszukiwać, rezerwować i sprzedawać usÅ‚ugi dodatkowe - podsumowuje Philippe Chérèque, wiceprezes firmy Amadeus ds. handlowych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com