TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Ponad 30 krajów europejskich zgłosiło się do sieci DataLab UNWTO-ETC, aby dzielić się wiedzą i najlepszymi praktykami w celu zwiększenia konkurencyjności turystyki i wsparcia ożywienia sektora na całym kontynencie.
reklama
Sieć DataLab, prowadzona przez Światową Organizację Turystyki i Europejską Komisję Turystyki ma stanowić platformę wymiany najlepszych praktyk, w tym know-how w zakresie zarządzania danymi i analityki. Użytkownicy będą mogli również dzielić się wiedzą na temat identyfikacji odpowiednich źródeł danych, wykorzystania big data oraz wdrażania systemów market intelligence. Do udziału w DataLab kwalifikują się europejskie Narodowe Organizacje Turystyczne (NTO), Narodowe Administracje Turystyki (NTA) i inni odpowiedni partnerzy, a do udziału w pierwszym etapie zgłosili się przedstawiciele z ponad 30 krajów.
Wspierając dzielenie się wiedzą poprzez inicjatywę UNWTO-ETC DataLab, zapewnimy destynacjom platformę do współpracy i budowania zbiorowej wiedzy, co jest kluczowe, zwłaszcza w czasach wyzwań. Wierzymy, że ta inicjatywa pomoże naszym członkom zminimalizować ryzyko i zwiększyć konkurencyjność, aby zbudować sektor turystyczny, który będzie bardziej odporny, innowacyjny i zrównoważony w nadchodzących latach - powiedział Eduardo Santander, dyrektor wykonawczy ETC, podczas inauguracji sieci.
Rozpoznanie rynku stało się niezwykle ważne, aby przyspieszyć zrównoważoną odbudowę turystyki po kryzysie Covid-19, zrozumieć obecne i przyszłe trendy oraz podejmować świadome decyzje. Jednocześnie istnieje potrzeba uzupełnienia braków w danych, wspierania rozwoju nowych narzędzi cyfrowych i poprawy dostępu do danych w czasie rzeczywistym. Według niedawnego badania przeprowadzonego przez UNWTO i ETC na temat potrzeb i wykorzystania danych, kwestie związane z dostępem do danych, kosztami i umiejętnościami okazały się być jednymi z głównych ograniczeń, z jakimi borykają się NTO i NTA w całej Europie. W związku z tym "sieć będzie badać sposoby lepszego zrozumienia aktualnych wymagań dotyczących danych, poszerzania wiedzy i wzmacniania potencjału poprzez uczenie się od siebie nawzajem - zaznaczyła Sandra Carvao, dyrektor UNWTO ds. rynku turystycznego i konkurencyjności.
Sieć wzmacnia współpracę między UNWTO i ETC w obszarze wiedzy i doświadczenia dla destynacji turystycznych i jest wynikiem inicjatywy zaproponowanej w 2021 roku. Grupa robocza, w której skład wchodzili przedstawiciele Visit Flanders, Failte Ireland, Malta Tourism Authority, NBTC Holland Marketing, Turismo de Portugal i Słoweńskiej Organizacji Turystycznej, kierowała UNWTO i ETC w tworzeniu podstaw tej inicjatywy. W przyszłości w ramach UNWTO-ETC DataLab będą organizowane wydarzenia rozwijające potencjał dla członków w formie webinariów i sesji sieciowych.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami