TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Mimo trudnych warunków ramowych popularność Niemiec jako kierunku urlopowego rośnie powyżej europejskiej średniej. Potwierdzają to badania World Travel Monitor za okres styczeń - sierpień 2019 dokonane przez instytut IPK International na zlecenie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).
reklama
Liczba podróży Europejczyków do Niemiec wzrosła w okresie od stycznia do sierpnia 2019 r. o 4%, gdy wzrost wszystkich podróży zagranicznych wyniósł +2,5%. Europa to najważniejszy rynek źródłowy dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. Wśród rynków dalekich dobre wyniki zanotowano z Ameryki Północnej (wzrost o 3%).
W bezpośrednim porównaniu z kluczowymi europejskimi rynkami, wyniki niemieckiej turystyki przyjazdowej są lepsze niż Francji, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
W tym bardzo konkurencyjnym środowisku udało nam się jeszcze wzmocnić pozycję marki Niemcy jako kierunku turystycznego. Rośniemy jako cel podróży urlopowych, zaś jako cel podróży biznesowych potwierdzamy naszą dominującą pozycję - komentuje Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Podróże urlopowe to najdynamiczniej rozwijający się segment w niemieckiej przyjazdówce (+6%), przy czym długie podróże urlopowe rosną szybciej (+7%) niż krótkie pobyty urlopowe (5%).
Niemcy - z dużą przewagą - to także największy kierunek podróży biznesowych dla mieszkańców Europy. Wzrost o 2% jest dwukrotnie większy niż europejska średnia w tym segmencie. Segment tradycyjnych podróży biznesowych wprawdzie notuje spadek (-2%), ale segment podróży premium (targi, kongresy, incentive) rośnie o 4%.
Pierwszy raz od lat raport World Travel Monitor pokazuje znaczące zmiany w statystyce środków transportu z jakich korzystają goście z Europy w swoich podróżach do Niemiec. Podróże samochodami osobowymi - tradycyjnie środek transportu dla ok. połowy wszystkich przyjazdów - rośnie o 5%. Podróże samolotowe rosną o 1%, największe wzrosty notują natomiast podróże koleją (+10%) i autobusem (+8%).
Niemcy jako cel podróży są dobrze pozycjonowane na tle europejskiej konkurencji. Najnowsze dane IPK nie mogą jednak przesłonić wyzwań, z którymi będziemy się mierzyć: spowolnienie gospodarcze w strefie euro, dyskusja na temat klimatu, konflikty handlowe, Brexit. Problemy gospodarcze i polityczne na znaczących rynkach źródłowych mogą spowolnić wzrost w globalnej turystyce - dodaje Hedorfer.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami