TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Grupa eSky publikuje wyniki finansowe za 2021 roku. EBITDA była wyższa o 104% niż w 2019 roku.
reklama
Podobnie jak w latach poprzednich, znaczna część przychodów wygenerowana została w regionie europejskim. Bardzo dobrze Grupa eSky poradziła sobie także w krajach Ameryki Północnej i Południowej.
Ubiegłoroczna sprzedaż grupy eSky, wyrażona w TTV (Total Transaction Value), wyniosła w 2021 r. ponad 1,6 mld złotych, czyli o 47% więcej niż w roku poprzednim. EBITDA za zeszły rok przekroczyła ponad dwukrotnie wyniki sprzed pandemii i wyniosła 61,9 mln zł (+104% w 2021 r. w porównaniu do roku 2019), co plasuje ubiegły rok jako najlepszy w historii firmy.
Grupa eSky wykorzystała niesprzyjającą sytuację na rynku związaną z pandemią do umocnienia swojej pozycji, oraz znaczącej poprawy efektywności. 2021 rok, na poziomie EBITDA, spółka zamknęła z wynikiem dwukrotnie lepszym niż w rekordowym 2019 roku. Dotychczasowa strategia ekspansji międzynarodowej odegrała zatem kluczową rolę w umocnieniu pozycji na rynku. Obecnie nie planujemy dalszej ekspansji, lecz skupimy się na zwiększeniu udziałów w krajach, gdzie widzimy największy potencjał - komentuje Łukasz Habaj, prezes eSky Group.
Kolejny rok z rzędu, to Europa kontynentalna jest odpowiedzialna za większość przychodu firmy - 64%. W 2021 r. sprzedaż w Europie Zachodniej przewyższyła wynik z krajów Europy Środkowo - Wschodniej (odpowiednio 38% i 26% przychodu), tym samym plasując się na 1. miejscu w strukturze przychodów Grupy. Z kolei udział sprzedaży w Stanach Zjednoczonych utrzymał się na poziomie 11%, podobnie jak w 2020 r., ale jej wartość wzrosła o 54% rdr. 23% przychodu Grupy eSky pochodzi z państw Ameryki Łacińskiej.
Mimo tego, że rynek turystyczny nie wrócił do poziomów sprzed pandemii, bowiem dostępność miejsc w samolotach (tzw. capacity) w ubiegłym roku była znacznie niższa niż w prepandemicznym 2019 roku, byliśmy w stanie osiągnąć lepsze wyniki. Klienci z Europy Zachodniej i USA docenili portoflio produktowe eSky, a nasze źródło sukcesu leży w szybszym od konkurentów reagowaniu na sytuację rynkową i zaufaniu klientów do naszych usług i rozwiązań, czyli połączeń lotniczych rozbudowanych o oferty typu Multiline, ułatwienia w wyszukiwarce takie jak pobliskie daty i lotniska" czy też wyjazdy City-break. - dodaje Łukasz Neska, wiceprezes grupy eSky.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami