TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-09-04 - 15 lat Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego

Organizacja zrzeszająca hotelarzy w Polsce obchodzi w tym roku 15-lecie działalności. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego może wykazać się dzisiaj sukcesami z obszaru legislacji oraz stale rosnącą liczbą członków.

reklama


Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego powstała w listopadzie 2003 roku w Warszawie pod ówczesną nazwą Izba Gospodarcza - Polskie Zrzeszenie Hoteli (PZH). Inicjatorami jej powołania były 123 podmioty gospodarcze reprezentujące sektor hotelarski i gastronomiczny, a jako główny cel działalności przyjęto integrację i współpracę na rzecz rozwoju hotelarstwa w Polsce. Pierwszym prezesem Izby został Kazimierz Kowalski, pełniący w tamtym czasie funkcję dyrektora Hotelu Jan III Sobieski. Pod obecną nazwą Izba działa od marca 2007 roku.

Dzisiaj IGHP to organizacja w branży hotelarskiej, która lobbuje na rzecz rozwoju branży, chroni interes hotelarzy, wspiera inicjatywy gospodarcze swoich członków, a także opracowuje opinie w interesie członków Izby i branży. Od 2015 roku IGHP jest członkiem HOTREC (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego), dzięki czemu głos polskiego hotelarstwa jest słyszany również na arenie międzynarodowej.

Coraz więcej korzyści dla hotelarzy
Wśród nich są m.in. przeciwdziałanie planom zwiększenia stawki VAT na usługi hotelowe (utrzymanie 7% stawki podatku VAT na usługi gastronomiczne do 2010 roku i przedłużenie 8% derogacji do chwili obecnej); powołanie fundacji na rzecz rozwoju obrotu bezgotówkowego (FROB) i aktywny udział w zmniejszeniu stawek interchange fee. Znaczące dla branży było również obniżenie od 1 stycznia 2015 roku opłat z tytułu używania kart płatniczych interchange fee poprzez działania powołanej przez Izbę FROB.

Tematem wciąż aktualnym jest zablokowanie przez IGHP w 2013 roku wejÅ›cia w życie rażąco wysokich opÅ‚at za prawa autorskie, należnych Organizacjom Zbiorowego ZarzÄ…dzania, które zostaÅ‚y okreÅ›lone w "Tabeli stawek wynagrodzeÅ„ za odtwarzanie utworów i przedmiotów praw pokrewnych" zatwierdzonej przez KomisjÄ™ Prawa Autorskiego. Sukcesem Izby jest w tym przypadku również zjednoczenie branży wokół tej sprawy i owocne powoÅ‚anie Konsorcjum, do którego przystÄ…piÅ‚y hotele, niebÄ™dÄ…ce czÅ‚onkami Izby.

Kluczowe byÅ‚o również porozumienie zawarte z TelewizjÄ… PolskÄ… w zakresie specjalnych cen z tytuÅ‚u reemisji sygnaÅ‚u telewizyjnego dla hotelarzy. Wynegocjowane przez IzbÄ™ stawki za prawa nadawcze sÄ… o poÅ‚owÄ™ niższe od cen rynkowych. Hotele, które sÄ… czÅ‚onkami Izby, mogÄ… w ramach porozumienia podpisać stosownÄ… dla siebie, indywidualnÄ… umowÄ™ na odbiór i dystrybucjÄ™ sygnaÅ‚u telewizyjnego z TVP. 

Regiony zyskujÄ… na znaczeniu
W 2016 roku zostały powołane struktury regionalne Izby. Od tego czasu IGHP zorganizowała ponad 150 spotkań w różnych częściach Polski, w których wzięło udział około 3000 hotelarzy, również niezrzeszonych w Izbie. Rada i zarząd Izby są reprezentowane przez 13 dyrektorów regionalnych.

Wiedza i edukacja
IGHP rozszerzyła także działania o obszar edukacyjny, organizując specjalistyczne kampanie i programy szkoleniowe z kluczowych dla hotelarzy zagadnień, np. dotyczące RODO czy tzw. nowej ustawy turystycznej. W tym roku IGHP przeszkoliła w sumie około 1000 hotelarzy.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com