TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-10-03 - Rodos: hotel chciał wyrzucić polskich turystów, bo rzekomo touroperator nie zapłacił za ich pobyt

Czytelnik Gazety Wyborczej poinformował, że jedno z bardziej znanych biur podróży nie płaci za pobyt polskich turystów na greckiej wyspie Rodos. Zaznaczył on, że właściciele dwóch hoteli wyrzucili już Polaków z obiektów. Finalnie okazało się, że wina leży po stronie właściciela hotelu.

reklama


Pan Stanisław napisał na Alert24, serwisie należących go Agory: "Przylecieliśmy z biurem podróży Triada do Grecji, na Rodos i właśnie dowiedziałem się od właściciela hotelu, że agencja nie opłaca noclegów za turystów od jakiś 2 miesięcy. Co więcej dowiedzieliśmy się że z innych dwóch hoteli turyści zostali wyrzuceni na ulice."

Pan Stanisław poinformował, że z Polakami przebywającymi w hotelu "Rodian Sun" skontaktował się właściciel obiektu. Zaznaczył on, że jest to ostatnia noc, jaką mogą spędzić w tym miejscu. Jako powód podał fakt, że biuro zalega z opłatami za dwa miesiące. Właściciel hotelu podkreślał, że polskie biuro winne jest mu 20 tysięcy euro. Dodał też, że właściciele dwóch innych hoteli już wyrzucili polskich turystów, którzy wykupili pobyty w tym samym biurze. Skarżył się też na długą i nic nie przynoszącą wymianę maili z polską firmą.

Turysta relacjonował Gazecie Wyborczej: "Właściciel hotelu "Rhodian Sun" oznajmił Polakom, którzy wykupili wczasy w kraju, że będą musieli jeszcze raz zapłacić za pobyt, albo będzie zmuszony ich wyrzucić." Wtedy turyści zgłosili się do rezydentki biura, która podczas krótkiej rozmowy telefonicznej oznajmiła, że wszystko jest w porządku. Dodała też, że jest służbowo na wycieczce "Rodos nocą". Według internauty takiej wycieczki nie ma w ofercie biura.

Wiadomość o kłopotach polskich turystów Gazeta Wyborcza otrzymała po godzinie 22. Wówczas nie pracowało już biuro podróży i polskie placówki dyplomatyczne w Grecji.

Jednak ambasada polska w Grecji nic nie wie o kłopotach Polaków. Przyznają - Gdyby się zgłosili do któregokolwiek z naszych konsulatów honorowych na pewno byśmy o tym wiedzieli.

Jarosław Jeschke, wiceprezes Triady tłumaczy - Zarzuty są absurdalne. Jesteśmy znanym operatorem, podpisujemy kontrakty przed sezonem i mamy gwarancje hotelowe. Do sytuacji, że nasi klienci są wyrzuceni z hotelu, nie doszło i absolutnie nie dojdzie. Nie wiem, kto rozprowadza takie informacje.

Magdalena Lizurej, która jest odpowiedzialna za kontakty biura podróży z mediami wyjaśnia, że problem jest z właścicielem hotelu. - Nie wiemy, dlaczego zażądał wyższej opłaty. Będziemy to sprawdzać we własnym zakresie. Na razie nie mogę powiedzieć, jaki będzie finał tej sprawy i czy wniesiemy sprawę do sądu.

Rezydentka z Rodos zaproponowała turystom przeniesienie do innego hotelu o wyższym standardzie, oddalonego od wykupionego o zaledwie 6 kilometrów.



Źródło: Gazeta Wyborcza

Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com